|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
|
Jag är inte så rädd för att något ska hända under någon utav GIS teamets körningar. Jag tror det mesta är väldigt väl regisserat, rekogniserat osv. Men så länge man håller till på allmän väg kan man aldrig vara helt säker. Vad många missar är att förödelsen blir lika stor om man blir påkörd i 100kmh som i 200. Alltså alla buskörning som körs varje dag innebär större fara för allmänheten än GIS filmerna som spelas in en gång varannat år. Sen att GIS filmerna inspererar andra idioter att köra likadant kan man ju knappast beskylla GIS förarna för. Isf bör alla våldsfilmer också förbjudas. Och även all motorsport kanske? Tycker inte filmerna är något vidare bra, inte ens underhållande, men tycker många överreagerar här. |
|
|
Dumma i huvudet är väl den rätta benämningen på dessa grabbar. De som riskerar sitt liv på motorcykel på essingeleden kan få fortsätta, den dagen en sån kille missbedömer läget så kan man ju bara hoppas att att den som kör bakom skiter i att väja. Sen kan väl alla datorintresserade se till att sprida filmerna på nätet så att de åtminstone inte tjänar några pengar på eländet. |
|
cdabox |
äh...filerna är ju otroligt "coola" att se, visst de kör som idioter, men ni som har läst de intervjuer som finns med förarna så säger de själva att de är medvetna om att vad de gör är väldigt farligt, och det bara är en tidsfråga innan nåt händer.... och de är ingen inspiration för alla 16-18 åringar som övningskör kanske, men jag vill inte att de åker fast, ser redan fram emot en GIS4 =) |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Snubblade på en liknande toppluvebestyckad vetvilling som kom farande ihög fart kryssande mellan tre filer med en lucka på en halvmeter till närmasta bilar som fick tvärbroms för att inte krocka.Som om vi inte har taskigt rykte förut som BMW förare sånt här skämmer ut oss ännu mera. Killen fick en liten lapp på rutan grå E46 med stinkade värmeknäppande motor då jag ca 40 sekunder efter parkerade vid affären bredvid utan att kört på samma sätt :)) med en vänlig hälsning. Bra funktion "sök inlägg" MVH Hasso Länk |
|
Att hänvisa till att förödelsen blir nästan lika stor vid olyckor i 100 som i 200 var det sämsta argument jag hört. 1: Folk inne i stan räknar inte med farter i 200 utan kan mycket väl gå ut i gatan trots att de ser bilen. 2. Föraren får ju hälften så kort tid på sig att reagera + 4dubbel bromssträcka. Att de sen sitter och säger att de vet om att det bara är en tidsfråga innan nåt händer är ju bara bevis på obefintlig förståelse för att det inte bara är de som blir drabbade vid en olycka. Suck.... |
|
|
Hubbe325: Tänk steget längre, tror du verkligen att det är mer troligt att GIS killarna ska råka ut för en olycka än de olyckorna som faktiskt sker dagligen med fortkörning inne i stan? Personligen tycker jag att 70 förbi ett dagis är mycket värre än det GIS killarna håller på med. Undrar hur mycket "folk" som rör sig i "stan" kl 4 en söndagsnatt? Experiment. Testa att köra över något i 100 och sedan i 200. Man blir inte mer död för att man blir påkörd i 200. Det är enkelt att klanka ner på GIS killarna men man måste ju ha lite perspektiv också. Fenomenet som Hasso beskriver ovan händer dagligen och är mycket allvarligare än vad GIS filmerna sysslar med. Och jag försvarar inte GIS gänget på något sätt, som sagt gillar inte filmerna speciellt mycket. |
|
|
Jävla muppar säger jag. Hade dom hjärna skulle dom inte riskera andra människors liv. Hade dom talang för bilkörning skulle dom köra bana. Dom stackars individerna har ingetdera... Mvh Anders S. |
|
|
Acey, Om jag kör i 70 och blir påkörd av någon i 100 eller i annat fall i 200 är nog en jädrigt stor skillnad. Detta säger jag utan att ha provat. Mvh Anders S. |
|
|
Acey, fundera lite på vilka bromssträckor du får vid 200km/h! Själva döden blir kanske inte större om man blir påkörd i 200km/h, men risken att bli påkörd ökar markant! Att köra som en vettvilling inne i tätbebyggt område borde resultera i de straff som Hasso föreslår, eller något värre! Det som är mest pinsamt i det hela är att det verkar finnas företag som sponsrar denna typ av verksamhet! Näringsförbud kanske skulle vara lämpligt straff för dem!? Mvh |
|
| Satt just och skulle argumentera med acey men Anders S stänkte in en 10 poängare, jag passar. | |
|
Acey: Det var liksom riskerna som ökade, inte skadorna. Som jag skrev innan, andra trafikanter räknar inte med att de kör i dessa hastigheter därför är det så farligt. Att resonera som du innebär att man inte ser att riskerna ökar med hastigheten utan bara att slutprodukten är den samma. Ta rysk roulett, välj själv om du vill lägga i en eller två kulor i sex skjutaren. Vid eventuell avfyring så är ju resultatet densamma men du dubblar risken att det ska hända. |
|
|
Måste bara lägga in att det är en bra mycket snyggare tråd här på Power än på Zatzy. Maken till idiotiska inlägg har jag aldrig skådat. Är BMW-folk förnuftigare än andra??:) Måste nästan tro det... jimpa |
|
|
Jo fast om man tar en pistol som rymmer 16 skott istället för en som bara rymmer 6 så gör 2 skott i en pistol som rymmer 16 mindre risk än 1 kula i en som rymmer 6. Alltså det är större risk att köra 100 i centrala stockholm kl 17.00 än att köra 200 kl 04.00. Som jag ser det är bromsträckan obetydlig om någon kliver ut i gatan troligtvis har man redan kört över personen innan man hunnit reagera. Jag har försökt få fram min poäng som är att under formerna som dom genomför detta spektakel så är det så säkert det kan bli och det sker grövre saker varje dag. Varför då en så pass hård reaktion? Är det för att dom tjänar pengar? Om det är pga att dom kör bil för fort så är det enormt mycket dubbelmoral här på bmwpower. Det finns så mycket mer här i världen att irritera sig över än att GIS killarna spelar in en film. Kör dom ihjäl någon är det på deras samvete, inte mitt. |
|
| AlpinaJimpa: Ja bmw ägarna gasar ju som bekant med insidan ;o) | |
|
AjAjAj vad mycket!Fullproppat med mail när jag kommer hem!"Nytt inlägg....."Bra tråd va? "voffo gör dom på detta viset" |
|
|
Acey, Den hårda reaktion uppstår för att handlingen är oacceptabel. Varför hyr inte grabbarna ett vägnät på en avlägsen plats för att göra en liknande film? Där kan folk som vill ställa upp med livet som insats, tveksam till att tex poliserna skulle ställa upp ens. Men anledningen till att dom gör den är väl för att det är just livsfarligt (och spännande?) att göra på det här sättet. Bara för att inspelningen görs på ett "så säkert sätt som möjligt" (som du säger, vilket jag inte håller med om) så rättfärdigar det inte att man utsätter oskyldiga människor risken att dö. Eller? Om dom sen kör ihäl någon så skiter jag fullständigt i förarens samvete om man säger så. Dråp kan man kalla det. Mvh Anders S. |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Acey: det är ganske du som stryker med och då har du ändå inget samveta att dras med :)) Jag har irriterat mig på dessa ända sedan jag fick reda på vad det var frågan om.Och det har inget med pengar att göra.Och visst körs det undan nån gång men aldrig inom tätbebyggt område eller på 50 sträckor. Och inte får jag betalt heller:)) Vi hade en sådan händelse för nått år sedan där flera ungdomar som just börjat sitt liv missade resten av det pga lek inom tätbebyggt område. Killen som orsakade detta, hela hans familj avskys av närboende på den ort han bor i. Det värsta är ju att den killen har ju blivit stoppad efter händelsen där han orsakade flera ungdomars död, i hastigheter rejält långt över rådande hastighetsgräns enligt lokalpressen.Nått allvarligt fel är det då man kan fortsätter i samma bana efter en sån händelse.Och det är förmodligen sådana individer som inte har alla X i tillbehörslistan som pysslar med sånt här, dvs livsfarliga för sin omgivning.Eller också nått fel med många bokstavskombinationer. Bra funktion "sök inlägg" MVH Hasso Länk |
|
Anders S. Jag håller med dig, visst vore det mycket enklare att spärra av / köra på bana. Och självklart ska man inte utsätta människor för risken att dö. Men är det skillnad på att göra det och spela in det eller att göra det dagligen och inte spela in det? Rimligtvis bör de populäraste bmw modellerna vara 318. Du får samma körglädje, samma kaross som i en 325 eller 330. Men de flesta drömmer väl om något mer? Är det helt okej att dra i 160 på motorvägen så länge man inte spelar in det? Varje gång man kör bil utsätter man andra människor för fara. Tycker bara diskussionen präglas av viss dubbelmoral, och jag tror det går säkrare till under en gis inspelning än när rattfyllon, pundare och andra fartdårar susar på våra gator dagligen. Tycker bara diskussionen fick lite väl stora proportioner för något som inträffar dagligen. Verkar bero på lite vem som kört för fort om det ska sågas eller ges dunkningar i ryggen. Nu måste jag faktiskt jobba några timmar :o) |
|
|
Hasso: Jag har visserligen inte sett hela gis filmen men av det jag så gasades det inte särskilt mycket i bostadsområden men jag kan ju som sagt ha fel. Så om man har alla X i tillbehörslistan, kör i 70 utanför ett dagis med mobiltelefonen i högsta hugg och DI i knät så är man ingen fara för samhället? Tragiskt det som hände, det finns idioter över allt. Risken att jag ska bli påkörd av GIS gänget är minimalt, risken att jag ska bli påkörd av annan random idiot är betydligt större. Tyvärr. Men efterlyst och skattemasen kanske sätter stopp för fler filmer :o) |
|
Acey: Jag trodde det bodde folk i centrala delarna i -08 och då är det väl bostadsområden. självklart är det fel att köra fort utan för dagis.det var inte det jag syftade på, utan när man har orsakat en allvarlig händelse och inte "lär" av det utan fortsätter i samma banor är det nåt allvarligt fel utan att det är personangrepp.:)) Vi får väl hoppas att det inte drabbar dig eller nån annan heller för den delen, men det kommer det att göra, bara en tidsfråga. Bra funktion "sök inlägg" MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.