AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
33.228

Getaway in...21.00 TV3 efterlyst!

Sida 1 av 5
Visa användare
350
BMWiggen
323Ti-99,523iaT-98,340Compact-94
Ikväll på TV3 ska det handla om gatbusarna i efterlyst!Missa inte det!!!!

"voffo gör dom på detta viset"
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
HaHa! Typiskt myndigheter/polisen... Alltid lika efter och bortkomna.

"To say no to BMW,
is to say no to life."
satan har ju ej den kanalen här...

/Jimmy
Länk
BMW735IA: Sammanfattning: De kör fort, de har japsbil + Cosworth (och med massor med turbos) de tycker att det är tufft, det tycker inte jag.

Det är livsfarligt att bränna runt som de gör hur duktiga och proffsiga de än är som förare så kan man inte veta när Per, 28 kliver ut i gatan en sen vardagskväll.

Nog om detta va?
Pu
112
PutteJ
M535i -85
Då får Per,28 kolla vänster ,höger, vänster innan han drullar ut i vägen :P

Nejdå bara lite skoj. håller med dej totalt!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Oförsvarbart,idiotisk,egoistiskt,respektlöst,mmmm borde halstras på bål är min uppfattning om sådana företeelser.Livstids körkortsförbud och totalförbud mot bilägande borde vara obligatorisk för dessa påhitt.

Bra funktion "sök inlägg"

MVH Hasso
Länk

Visa användare
350
BMWiggen
Lite reaktioner blev det redan!Hur blir det efter programmet tro?Det är förbannat roligt att se filmerna tycker jag,fast det är farligt och galet.Polisen får väl ordna lite värre bilar så det blir mer sport!

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Du tycker inte att du överreagerar lite Hasso? :o)
markus00
Jag tror inställningen till sådant här har mycket med ålder att göra eller vad tror ni??

//Markus

-----
Min bil: Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
markus: Tror du att förarna är 18 år? Tänk igen.

Däremot är det nog fler 18åringar än 55åringar som köper dvdn.
Ja
299
Jake
Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDI 2011
Suck... vilka djävla neandertalare... har dom ingen respekt för andras liv ! Tror f-n dom slutar garva den dagen dom får sina fjuniga tår (eller en polare) överkörda av en "inspirerad" copycat !

Dessa idioter är ännu ett skäl till varför försäkringsbolagen höjer premier...

Harpun och en fet ankare, kan få stop på skiten !!!

/Jake
ant
mjo..
jag tycker det är helt fel sätt att visa att man vill ha fler ställen att kunna på lagligt sätt framföra sitt fordon i fri hastighet.
för det är väl det om vill med dessa filmer? protestera mot att det läggs ner och inte tillkommer 402-banor osv..

varför efterlyst hade med det repotaget förstår jag inte riktigt. ända sättet att sätta dit föraren är väl ändå att ta honom på bar gärning? och vad har producenten gjort för olagligt? det är väl ändå föraren som har ansvaret?

jaja, hursomhelst så tycker jag att filmerna inte är speciellt tilltalande.

==========
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
acey:Nej det tycker jag inte faktiskt.Har sett för mycket tragedier genom åren tyvärr alldeles för nära inpå pga lek på väg.
Att efterlyst tog upp detta är ju för att få in tips, så ni som vet bara att ringa:)) Men det är ju som sagt svårt att bevisa, och jaga dessa slutar ju ganska säkert med nån tragedi det också.
Och det bästa är ju att bojkotta och inte köpa filmerna till att börja med.

MVH Hasso
Länk

Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Var visst många samtal...

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Kul anekdot: Jag har fått ovanan att göra en "powerslide" (jaja, jag tycker det låter coolt) in på parkeringen utanför jobbet och slänga in bilen (5000:- 528i från 1983) i en och samma ruta varje dag. Efter någon vecka hade jag blivit rätt hyffsad, varpå ett par gubbar från grannföretaget (som bevittnade spektaklet) på fullt allvar frågade mig om jag kunde fixa kopior på GIS (allmänt kända som "de där som kör som faoen genom stockholm") filmerna.

Motivationen till varför jag skulle kunna göra det, var att jag körde som de och kanske hade varit med vid någon inspelning eller kände någon av de inblandade.

Då min handling är marginellt bättre än ett ruttet äggs, tyckte jag att det var väldigt roligt. Svensson ser inte skillnad på ett ägg som sladdar på en parkeringsplats och GIS förarna!

Nåja, jag förklarade för dem att GIS förarna var lite under min nivå, varför jag helst inte snackade med dem (man är ju rädd om sitt rykte)..... nääääh, jag sa såklart som det var, att jag inte hade en anning, men kunde maila en länk till dem.

Fast det hade varit roligt att driva med dem... jag kanske kunde fått deras firma att sponsra mig... 2000-talets Stig Blomqvist!

Sluta garva nu Hasso! Bara för att jag tar två varv i alla rondeller... :P :P
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Hahahaha du är ju för härlig quixotic2 :D

/Mvh Göran
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
:DDD Det här med snurrandet i rondellen i Odensbacken
som jag skrev om hade jag glömt :)

MVH Hasso
Länk

Visa användare
350
BMWiggen
Förvånansvärt många negativa svar!!!Nu är det dags att sluta så vi kan fortsätta trimma våra BMW:s och köra"ordentligt"i trafiken!!!

Håller med hasso till 100%. Respekt för människoliv går före hur kul det än är att gasa på. Gör det på bana istället och se till att de som fortsätter som "Getaway" människorna på allmän väg får de straff som hasso skriver.

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Misstänker att det var några motor-profiler som va nervösa i tv-soffan igår..

jimpa
Gl
282
GluffiS
520xD, Evo 8, Panigale V2, Monster 696
Ett bra tips kanske vore att ge bilintresserade ungdomar/åldringar/människor nånstans att hålla till så slapp man allt rejsande på gator. I göteborg har väl polisen och myndigheterna gett bilfolket en lite egen vägstracäka att hålla till på och det resulterad i att all streetracing upphörde i stort sett. Personligen kan jag hålla med om att det är roligt att köra lite rally eller liknande, ja jag är uppväxt med grusvägar och volvo ;), och jag tar gärna de tillfällen som ges. Men aldrig när jag har folk med i bilen eller så, för när det går åt skogen med bilen full av folk är det alltid föraren som klarar sig av nån konstig anledning...

Even alcohol can bend the room...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.