|
|
|
|---|---|
|
Hej såg en annons i antingen Lila Tidningen eller Köp & Sälj. Det var ngn firma som annonserade om en ombyggnad till LB och reg besiktning komplett för 2200kr. DVS det klart billigaste jag hört om. Priset kanske var det billigaste kittet till passat eller ngt. Eller så känner de ngn vid besiktningen jag vet inte men priset var ju skitbra. Problemet är att jag inte hittar denna annonsen igen. Ingen som sett samma/ liknande? Någon som vet ngn firma som har liknande tjänster i västsverige? Förresten ngn som vet om de kommer höja dieselskatten på LB-reggade bilar? tack på förhand. | |
|
Ryktet säger att höjning kommer att ske 1:a April. --------------- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 --------------- |
|
| SÅ det är alltså säkert att höjningen kommer. Vilka jävlar, kommer nog flytta utomlands snart. | |
|
Här är en som jag hittade på nätet. Klippt&klistrat... Förmodar att du får göra besiktningen själv.. "Sänk din fordonsskatt på dieselbilen. Vi har kompletta lastnät med intyg och monteringsanv. för enkelt egenmontage. Även hjälp vid montage. Priser från 1.700:- + moms. Även dragkrokar till oslagbara priser. Ring! 070-584 01 45 eller 0560-401 45" |
|
|
Dom bilar som är lastbilsreggade kommer förmodligen att höjjas, men å andra sidan dom som inte är det ska ju skatten sänkas på... / Andreas |
|
|
Den som lever får se... (har en diesel med 7960kr i skatt) --------------- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 --------------- |
|
|
Det är väl bara att vänta och se. Just nu känns det hemskt med bensinen trots att mina bilar inte dricker så farligt mycket. Det känns ganska jobbigt att inte veta säkert hur det ska gå med skatten. Sitter här med en massa pengar o vet inte om jag ska köpa diesel. Eller om jag ska sälja min 530. En sak är säkert jag kommer INTE att betala 7000 i skatt för en dieselbil trots billig diesel. Måste köra minst 1000 mil med en bil/ år då för att det ska vara lönt överhuvudtaget (billig diesel). Jag bytar bil ganska ofta så det blir ju inte hållbart i längden om skatten ev kommer att höjas på LB-reg. |
|
|
Almereds bil säljer satser på postorder eller monterar och regbes. Det ligger i västsverige någonstans. Sök på gulasidorna el telia. Min 525TDS lastbilsreggade förra ägaren själv innan jag köpte den. Det har talats om skattehöjning i flera år nu men vi får hoppas att det dröjer.(Du sjänar ju trots allt in omreggningen på några månader) Dock kostar den vanliga bes. o ombes. lite mer än en "vanlig" bil. |
|
| Skatten på LB-reggade bilar kommer att höjjas med 55% den 1:a april och därefter höjjas i etapper tills den är lika med vanliga dieselbilar enligt vägverket. | |
| Skatten på LB-reggade bilar kommer att höjjas med 55% den 1:a april och därefter höjjas i etapper tills den är lika med vanliga dieselbilar enligt vägverket. | |
|
Kommer skatten på personbilsreggade dieslar sänkas? Eller dröjer det? Sitter här och funderar på att köpa en 4x4 jeep men vet inte riktigt vad som är lönt. Kanske slutar med att jag skiter i allt o köper en vanlig BMW touring 530 eller en 540. Tack för tipsen med firmorna ska kolla upp det. kanske är lönt om man tankar 4krs diesel. Resterande 45% skattehöjning kanske dröjer. |
|
|
Jag tror inte att dieselskatten på personbilar kommer sänkas. Inte så länge som vi har ett rödgrönt regeringssamarbete i alla fall. Jag frågade vägverket om skatten på dieseldrivna lätta lastbilar kommer höjas den första april. Så här svarade de: "Hej! Det är ingenting som är klubbat och klart utan det är enbart ett förslag som ännu ligger hos regeringen. När och om det går igenom vet vi inte. Men det är enbart denna höjning som är planerad. Hälsningar Jenny Örevik, Bilregistret" /Anders |
|
|
Min "gissning" (efter att letat igenom kammarens planerade beslut fram till sommaren) är att en eventuell höjning av dieselskatten kommer att ske (för lätta lastbilar) tidigast efter december i år. Detta av den anledningen att trafikskatteutredningens slutbetänkande kommer då. Förslaget på höjning i April var ett delbetänkande från samma utredning. Däremot talar allt för att förslaget går igenom, detta på grund av att förslaget i sig inte har till syfte att höja dieselskatten för lätta lastbilar, utan det handlar om att täcka kostnaderna för att sänka skatten på tunga lastbilar för att göra svenska åkerier mer konkurenskraftiga. ------------------ Always Diesel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.