|
|
|
|---|---|
|
ja har en E34 me automatlåda. I växelspaken undertill är det ju en spärr man måste trycka upp för att kunna föra spaken mellan P och t.ex. D. Men nu kan man dra spaken mellan alla lägen utan att trycka in spärren och utan att hålla innen bromsen. Den verkar ha hakat upp sig? Hur fixar man det? | |
|
Skruva loss växelhandtaget (sitter med en liten insexskruv från framsidan, så ser du förmodligen vad som hänt. Själva spärrandet sker med hjälp av en liten klen pinne som kan ha kärvat fast eller blivit skadad... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Ska man behöva hålla på bromsen för att byta växel från P till någon annan? Diesel-räsern Länk |
|
|
Ja, annars har du snart ett "ras" i lådan...den enda "växling" du ska göra utan broms, är till N vid tillexempel "sladd" eller liknande.... |
|
|
Okej, men jag menar att ska man vara tvungen att hålla på bromsen för att byta läge, för isåfall funkar inte det på min och har aldrig gjort... Å andra sidan lägger man kanske inte i backen på motorvägen direkt... händer ibland att jag gör det när jag rullar framåt men då går det under 15 km/h... och det borde det väl palla för?!? Diesel-räsern Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
"Tantspärr" infördes på E39 from -97 tror jag. Dvs går ej att flytta spaken från P till R utan att trycka ned bromspedalen. Annars är det ju ett fullt normalt automatlådehandhavande att alltid ha foten på bromsen vid byte av P-R-D. :)) Bra funktion "sök inlägg" MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.