|
|
|
|---|---|
|
Har åkt runt till svenska auktoriserade BMW-handlare och sett på deras bestånd, noterade flera nya/begagnade E65:or som stått länge i hallarna, bland annat i Karlstad och Göteborg, en nybil var regad 12/2001 och fortfarande osåld, helt ny 745iA, verkar vara stora problem att bli av med dem, vad tror ni, är det utseendet som straffar sig nu, hur kommer värdet på de här bilarna att bli i Sverige och Europa framöver? Kommer de att sjunka snabbare än vad E32 och E38 gjorde? I USA går det väl bättre, och det är väl det som BMW bryr sig mest om idag, verkar i alla fall som de anpassar bilarna mer och mer för amerikaner. //Sniffer | |
|
Den främsta målgruppen till dessa bilar har med tanke på börsens värdeutveckling inga pengar. Det är nog främsta anledningen, fel konjunktur. Som alla stora lyxbilar faller värdet snabbt dock. Det såldes fler -02 än 01 av 7 serien ( ca 90 mot ca 110) Jag tror försäljningen komemr igång om konjunkturen kommer tillbaka om säg 2 åt eller så. Asken |
|
|
Tror som Asken att den största anledningen är konjunkturen och konkurrens från framförallt MB (som är MYCKET snyggare tycker jag), Nya Audi a8, VW Phaeton, Lexus och ev Jaguar. Tror att nya femman glädjande nog kommer ha en mer tilltalande design än e65 som i mina ögon är urk. /Simon |
|
| Kan bara titta på min fars vänner, gentlemen över 55. Alla som kör/de e38:er kör numera MB eller E38 och att då de tycker E65:an är vulgär och skrytig. Tror att BMW har lyckats med MB:s konstycke att presentera en "svulstig bil" när konjunkturen viker som var fallett med W140 valrosen. Tror att mäniskor vill åka lyx som inte syns just nu. Men sen spelar ju konjunkturen in.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.