|
|
|
|---|---|
| Asså de verkar som om vissa tror att det finns potentiella köpare på en M5 me rasad/kass motor för dessa summor,fan man får ju en fullt fungerande bil för dessa pengar lätt!!Skulle snarare ge max 40 för bilen i fråga,alla vet ju att M-motorer e billiga o laga*NOT*!Kan tänka mig att den bilen blir ännu mer svårsåld än övriga M5:or,speciellt me ett sånt pris!Vad anser ni en M5 i toppskick vara värd??Ja skulle personligen maxa ge ca 110 o då ska de va en 95 me 6-taggar o mycket väldokumenterad... | |
|
En 95 i toppskick och med full dok. betingar i mina ögon ett pris runt 150.000:-, kanske mer. Att få 70k för en 92-a med rasad motor kan han nog drömma länge om....men den siste idioten är inte född och det skadar ju inte att försöka.... Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Tycker som Nofx, en M5 95:a med inte allt för många mil i vettigt skick kostar runt 150 KSEK. Den är speciell bla pga den sexväxlade lådan. Äldre modeller uttalar jag mig inte om. Men visst 70 KSEK för en 92:a med rasad motor låter saftigt. /Simon |
|
| Ok,ja tycker att 150 e ett REJÄLT överpris!!Ja menar varför tror ni de inte blir sålda??De som blir sålda idag ligger ca runt 115-130,kanske något dyrare hos en bilfirma då de kan hjälpa med finans.Tro mig inom e några månader,dvs när E60 släppts så kommer E34 o speciellt M5-95 att rasa i pris...Detta säger ja inte för o klanka ner har ju själv tidigare haft M5,iofs en 90:a,som numera e skrot.Var tidigare spekulant på en M5 igen men ja väntar ett tag till....Ska väl erkänna att ja så här med facit i hand fick ja bra betalt för min 90:a(Sv-såld,3 ägare,full dok,mm) när försäkringsbolaget löste in den,hade väl fått max 70(bilder finns i galleriet,se M5 Marcell) för den annars antar ja... | |
|
En rejält fin E34 M5-95 står i 150k med rätt mil, korrekt historik och bra skick. Toruingen svensksåld tom uppåt 200k vi pratar samlarvärde snart. En 92 med rasad motor får man nog räkna ca 50k för. Asken |
|
|
Håller med övriga om att 95:an är speciell, är ganska glest med 95:or på mobile faktiskt (nästan alla 3,8 är 92-93), visst låter det dyrt med 150k för en 8 år gammal bil med diverse mil och ägare men det är något av samlarvärde i dem. Jag kollar in på den amerikanska marknaden ganska ofta, Europa-importerade M5 3,8 kostar mellan 200-270k (den såldes inte i USA), de är ganska galna i dem där borta samt Japan köper också upp en del, mobile kan vara tömt på 95:or i sommar med nuvarande takt. Touringen är också väldigt eftertraktad. 70k för en med rasad maskin verkar ju dyrt, att hitta en begagnad 3,8 motor i bra skick är mycket svårt då bilarna är ovanliga och motorerna ganska känsliga, men skulle tro att han få runt 50k för den om han hittar en köpare som har motordelar alt. bra kontaker. //Sniffer |
|
|
Har kollat runt på diverse verkstäder angående just denna bil... ingen säger att de tror sig komma undan med mindre än ett motorbyte. Deras rekpris låg mellan 30-40k för bilen, då ny motor + montering och ev. renovering av ersättningsmotorn skulel landa mellan 60-100k, beroende på arbetsinsats. Kommentarer på det? |
|
|
En 3,8 motor på skroten kostar 25-35k, kan man sedan montera den själv blir det ju billigare än 60k, problemet är att hitta en sån motor bara, kryllar inte direkt av dem, när en 3,8 kommer in till skrot så är motorn bland de första sakerna som säljs iväg, om den OK vill säga. Men om det bara är ventilerna som är skadade (se annonsen) kanske man inte behöver en ny maskin? Blir kanske billigare än 30k att fixa ventilerna och ny topplockspacking? Men det står att den blåryker också? Hål i kolv tänker jag på då, låg efter en 3,8 en gång som hade en spricka i kolv på 5:ans cylinder, då blårök det kraftigt när han trampade ordentligt på gasen. //Sniffer |
|
|
Läs gärna detta inlägg också: Länk Där finns lite mer info. |
|
|
Vevaxellager och antagligen en eller två kolvar som är bankade åt h-e... Vevaxeln är nedgången finns också en risk för. Nytt toppämne kostar 32k, nya ventiler 1k styck. 68k är nog repkostnad för en beggad motor samt fixa till baklucka mm mm. För 100k hittar man en fräsch så passera. Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.