AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
419

Hastighetsmätaren funkar ej!

HAr fått lite problem med hastighetsmätaren att den slutat fungera.Ett problem till är att alla gröna servicelampor lyser.Börjar jag köra så blinkar dem hela tiden.Detta hände efter jag bytte bilbatteriet.Har funderat på att byta hela mätarhuset.

ggäller 528:an 86-

KickDown
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Låter lite som om Si-batterierna inte klarade av att du bytte "huvudbatteri" och havererade totalt då..

Börja med byte av batterierna i instrumenthuset är mitt förslag.

Mvh Janne.
Vad kostar dem batterierna??

KickDown
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Inte många kronor,finns bl.a på Clas ohlson 1,2v NiMh(2st) är det vanligaste har jag för mig...
Jag lödde dit lite kraftigare när jag bytte iofs.

Mvh Janne.
Får prova med att byta batterier först innan jag byter ut hela mätarhuset.

KickDown
dalldall
du skall alltid använda samma sorts batterier som sitter som original,alltså nicad,sen bör man ladda dom innan man sätter i dom!instrumenteringen är nog det sämsta på hela e28an,det har ändrats i utförande under årens lopp,försök hitta ett beg som är nyare än modellserien,står årtal bakpå!!

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Spelar vad jag vet ingen roll om du tar nickel kadmium batterier eller Nickel metallhybrid,varvid det senaste alternativet är ett miljövänligare val..
Ladda är dock ett bra tips,annars kan det bli fel :)

Mvh Janne.
skall jag fixa beg batterier eller???

KickDown
dalldall
beg instrumentering menar jag,helst så nytt som möjligt.tänk bara på att 518 inte duger till 520-

Vad kan ett mätarhus ligga på ungefär beg???

KickDown
dalldall
var precis inne och tittade vad dom tog här i malmö-300kr,men det kan ju variera från skrot till skrot.mer än 500 skall man inte ge för ett fullt fungerande

Tror jag satsar på en beg sådan istället.

KickDown
dalldall
försök bara hitta ett så nytt som möjligt,gärna runt 90,det är en hel del problem med mätarna på e28,kanske på andra modeller med,det vet jag inte.

Dalldall:::::Kan jag ta mätarhus från en annan Bmw????

KickDown
dalldall
menar du från någon annan modellserie?tror jag inte passar, du får nog hålla dig till 528-535,kanske 520 också,ej helt säker.518 går ej,jag provade precis,elektroniken för varvräknare sitter i instrumentkort och ej i varvräknaren!min visade helt tokigt.så nytt som möjligt!min 520 87 har ett kort från 92,funkar perfekt,annars så har jag aldrig haft nån bmw som har varit 100%i instrumenten.

Aha så du mena på de viset.Missuppfatta dig lite ett tag.Tack för svaren iaf

SNART EN M5-M3KILLER!!!!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.