|
|
|
|---|---|
|
Läste just ibland mektipsen om uppsträckning av diffbroms på någon 3 serie... Min fråga då. Går det att sträcka upp en M535 diffbroms på samma vis? Vore ju lite tråkigt att pocka ner klumpen och det visar sig att det inte går.. | |
| Hej! Det är säkert inga problem att få din diff uppsträckt...Lyssna med Länk. | |
|
Funkar inte mektipset så kan du ju fixa en "AGA" Diff......... =) En polare gjorde det på sin Volvo 740TIC i helgen, hehe. Funkar kalas när man sladdar ute på sjön! Mvh Patrik |
|
|
Vad ger det att uppgradera diffen från 25% till 40% eller 75% !?! /Mvh Göran |
|
|
mobimech har jag hört med.. och han hade iaf inga färdiga satser. problemet med min diff är nog att lamellerna börjar bli slitna, men det verkar vara svårt att få tag på nya. Aga diffa går väl inte att göra på en lamelldiff..då jag inte har nägra "små" kuggar att svetsa ihop, och det är förövrigt inget alternativ att svetsa iom att bilen blir så jävla okörbar till vardags.. |
|
|
Sundin: Hör med KG Knutsson, där kan du hitta lameller. |
|
|
Tack skall kolla med kg knutsson.. återkommer när det är fixat.. |
|
|
nån som kanske kan svara på min fråga ?! vad menas med att diffen är "diffad" 25% från början ? /Mvh Göran |
|
| Wrath...Om jag kommer ihåg det rätt så är det såhär...låt oss säga att din bil i en skarp kurv börjar spinna på innerhjulet så driver ytterhjulet med 25% fortf...med upsträckt diff så ökar ju motsvarande,men du kan få problem med understyrning då diffen vill "skjuta" bilen rakt fram i en kurva...Därför är den variabla diffen på nya M3:an så bra... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.