|
|
|
|---|---|
|
Tjena, jag har funderat starkt på ett par 19tums fälgar till min bil, skulle vilja veta vad de finns för nackdelar med så stora hjul på en sån bil, vet att gummit kostar så de svider, men sliter mer på bilen på någe vis eller nåt sånt... Vad ska man tänka på och vara försiktig för?? TACKSAM FÖR SVAR// | |
ant |
värt att tänka på är att stor fälgar är mycket tyngre att vrida runt. det kommer att kosta tid i acc-synpunkt. oavsett om hjulet behåller rullomkretsen jämfört med orginal dimensionerna så väger ett 19" hjul mer i utkanten av hjulet vilket gör det tyngre att vrida. detta kan kanske frångås till viss del med magnesiumfälgar eller likande men då börjar det kosta grymma pengar. annars är det väl inga problem så länge du håller dig till lagom bredd på fälgarna och däcken. sök äldre inlägg för mer info angående fälgbredd och dimension på däck. ========== Länk |
|
Jag hade 19" BBS challenge på min förra bil. En 325 cab -93. Bilen var oxå sänkt 60/40 utan problem. Det kostar att ligga på topp men ack så flott!!!! |
|
|
tjena donnie braskow hur funkar det med dom nya pjuckarna är du nöjd då ? Ring om du fixar fram någe godis till min 325a mwh Robbi wiliams o/_______\o /Oo=00=oO / []=****=[] |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.