|
|
|
|---|---|
|
Hej! Köpte en 518iS -88 för en vecka sen. Problemet med den är att den drar som fan åt vänster när man bromsar.Vad ska man göra åt det? | |
|
Låter som att frambromsarna kärvar, framförallt på högersida om den drar åt vänster. Skruva av höger hjul. Be sedan någon trycka på bromsen samtidigt som du kollar om bromskolven i oket rör sig som den skall. Det gjorde den inte på min 528i. Jag truckte in kolven med en skruvtving och tryckte sedan på bromspedalen. Om man gör det ett antal gånger så kan man slippa att byta ok. Det är nämligen inte billigt. |
|
|
Det kan vara så enkelt att bromsbäläggen är slut... kan vara slut på båda sidor men mest på höger om den drar åt vänster.. lycka till...... |
|
|
Säkerligen hö.oket fram som kärvar. Micke |
|
| Det är nog som alla säger att bromsoket kärvar. Smörj upp styrpinnar och bromsokskolven med lite rostolja. Se över slitage på bromsbelägg och bromsskivor. Det kan även vara rost på ena bromsskivan som gör att den drar snett. | |
| jag hade samma problem och då va de någon fjäder som till bromsoket som fattades | |
| Troligen en del av monteringssatsen. Det sitter en plåt bygel på bromsoket som är till för att "hålla" bromsklossarna på plats. Den gör bl.a. så att bilen inte vibrerar när man bromsar. | |
|
Tack för alla svar och Tips!!! Ni e underbara!!! BMW POWER 4-ever!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.