|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, jag har pratat detta med flera av min vänner (en e mekikaniker) men vi kommer inte fram till en lösning. Är det möjligt att ha en diffbroms på en 330ci..?? Det vi inte kan komma överens om är: Någon påstår att en 330ci har aktivt antisladdsystem. Om den har det kan den ju inte direkt jobba tillsammans med diffen. Vid eventuell spinn bromser systemet då hela hjulen från att spinna. Och hur kan detta jobba tilsammans med en diff..??? I en diff SKA båda hjulen snurra runt hela tiden.. Någon som kan reda ut detta..? BMW..!! The rest is meanigless!! Länk | |
|
Ingen som har koll på detta..?? Ingen som har diff på sin 330..?? BMW..!! The rest is meanigless!! Länk |
|
|
Det finns ingen bakaxel med diffbroms original till E46, antisladd fungerar inte ihop med en bromsad axel. ______________ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC |
|
|
Lugn bara. Räknar du med att forumets 9073 medlemmar skall hinna läsa och svara på ditt inlägg inom 47 minuter??? Det är bara M3 som har en riktig diffbroms (variabel dessutom). 330 (och övriga E46) med DSC har en elektronisk "diffbroms" där ABS-bromsarna hjälper till att stoppa ett slirande hjul. Håll inne DSC-knappen några sekunder så kopplar du ur både antisladdsystemet och den elektroniska diffbromsen (handbromslampan tänds). Ett tryck kopplar bara ur antisladdsystemet. |
|
|
Jag frågade en kille på www.e46fanatics.com. En som sålde sånne diffor. Det skulle inte vara problem med DSC/ASC. Söka efter LSD på forumet der. Quaife tilverkar nån sorts innmat som kan anvendas -- 528i -84 520iA -83 (R.I.P.) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.