|
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
Hej! Angående den tidigare tråden rörande om utifall att code 00000 betydde skruvad mätare så drog jag ett mail till BMW i Tyskland. Jag bifogade min code 14 0 86. Först fick jag ett artigt mailsvar samt att min fråga var vdb till ngnstans? Idag kom så detta: Sehr geehrte Herren, Diese zahl ist ein BMW interne nummer für "Kod nummer Datapost". Wir haben keine Übersetzungstabelle was die zahl und die Hexadezimalwerte bedeuted. Mit freundlichen Gruss BMW Service Schweden Min fråga hamnade således hos BMW i Solna?? vilka jag tidigare frågat! Ein zwei drei und so weiter ...... MVH /// Paap R |
|
Kan nån översätta?? -=$¤CimmenpoweR¤$=- Ägare till 490 friska BMW hästar! Länk |
|
|
Kort så är det=Att BMW(Sverige service) inte vet :) Mvh Janne. |
|
|
This is quite funny German what they write... "This is a BMW-internal number for the data bus. We have no translation tables to find the meaning of the number and hexadecimal values" --- Jag jobbar på min svenska... |
|
Paap Reeder |
Hej! Är litet irriterad på att inte få fram denna info!!! Kommer inte att ge mig med det svaret jag fått. Kör en regelrätt "mailbombning" till BMW i Munchen igen. Vad tycker Ni om min tyska?? "Guten Tag sehr geehrte BMW- Herren! Eine kurze Frage aus Schweden: Was bedeutet die Code-nummer: 14086, dass Ich an das Kombiinstrument lesen kann, wenn Ich den Check-controlle-reset-knopf eingedrückt halte und die Zündschlüssel auf Raste II drehe? Fahrgestnr: WBAGB 810 DC 06362. Ist das möglich eine Übersetzungstabelle für alle Hexadezimalwerten zu kaufen? Mit freundlichem Gruss Paap Reeder BMW Club Schweden nr 209 [BMW 3,0 SA] [BMW 528iA/ E 12 -79] [BMW 528iA/E 12 -80] Jetzt: BMW M535/E 28 -86 BMW 750iA -91" Få se om Munchen får till nån tabell åt mig?? MVH /// Paap R |
|
Hej Paap, There are a few mistakes but it's perfectly clear what you want. Just write "Sehr geehrte Damen und Herren", in case it's a woman reading your letter/email... If you have trouble getting this information, let me know, maybe I can help you. I have some friends in Munich that have to do with BMW. Hälsningar Torsten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.