|
|
|
|---|---|
|
I mittläget e där glapp i styrningen. Tar jag ratten fram och tillbaka i mittläget klonkar det dovt typ som det e glapp. Och man känner att det glappar. Har varit under vid pedalerna och tittat men glappet verkar komma utifrån motorrummet vid styrsncäkan. Kommer ihåg jag läst ngt att man kan spänna styrsnäckan eller ngt men hittar ej det nu. | |
|
Du kan justera styrsnäckan, sitter en justerskruv (insex) och en låsmutter på din modell har jag för mig... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
ok. e glapp även då jag svänger åt ett håll och sen skall svänga tillbaka så e där glapp då man svänger tillbaka precis. skall kolla om jag hittar justeringen nu i helgen. e det bara att spänna på eller hur skall det justeras? |
|
|
Ja, i stort sett. Det blir alltid lite glapp kvar, skruvar du till den är helt "tight" blir det för bra. Kolla att styrningen går lätt ända ut i ändlägena på båda hållen, och att den inte kärvar vid tillbakagången till rakt-fram-läget vid körning när du är klar. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
då du har ratten rakt fram ska du inte ha nått glapp, men då den är vriden åt vänstre eller höger har du ett litet glapp, detta kan du inte justera bort då hela styrningen kommer att går så tungt att den inte styr tillbaka själv utan du för sitta och vrida tillbaka ratten efter tex en kurva Joakim Eriksson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.