|
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Vill ha ventilerade skivor fram och oventilerade bak på min 316 (e36 91). Går det utan för stort arbete?, Fram tycker jag att det borde vara bara bolt-on, om man byter ok. men bak, hur mycket jobb är det med skivor bak? Har sökt inlägg men har inte blivit så mkt smartare av det. Vill ha ventilerat fram iaf, så att man slipper byta skivor så ofta (slår sig så lätt = vibrerande ratt) Tänkte mig komponenter från 318is eller 320i e36. Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad... | |
|
Du får byta oket och bygeln det sitter i, både fram och bak. Det är inga problem det passar rakt på.. / Andreas |
|
|
tackar, några andra med erfarenheter? Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad... |
|
|
sitter f.n. trummor bak, blir det inte problem med att bak låser före fram???, går det att sätta framoken bak med dess byglar??? Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad... |
|
|
Glömm inte att du måste ha handbroms åxå.Och fästen till oken bak.Det sitter väl en bromsfördelare så att det inte låser sig bak först,men du har väl ABS på bilen=byta hela nav och givare!!!!jätte dyrt! "voffo gör dom på detta viset" |
|
|
har ingen abs på gamla bettan, första årsmodellen e36 innebär super-snik :( ... Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad... |
|
| Du får nog ta och byta hela navet om du vill ha dit skivor ibak. Jag trodde du hade ventilerade bak, och jag fattade inte varför du ville byta. Jag vet inte riktigt hur mkt man behöver byta för att kunna montera på skivor ibak om det nu sitter trummor.. | |
|
har hört efter nu, det verkar vara smartare och byta dom solida skivorna fram till ventilerade dito och behålla trummorna bak, det krävs MYCKET för att få dem skeva... Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.