|
|
|
|---|---|
|
Har torkarmotorn brunnit till bakluckan? den började med att den hackade lite, sedan stannade den mitt på rutan. när man försöker röra på "trissan" i bakluckan är det omöjligt. Ingen säkring har löst ut. Modellen det gäller är 523 -99 Det finns inga problem, bara ännu ej funna lösningar! Nisse | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Första man tänker på är ju kablaget som brukar fara illa på ett skåp.Om motorn brunnit så brukar det lukta om den.Men det är väl bara att riva efter att ha kollat spänningsmatningen. Säkringen brukar ju gå när nått "brinner" eller blir överbelastat. Bra funktion "sök inlägg" MVH Hasso Länk |
|
Min baktorkare gick lite tungt, fick släppa på den och smörja lite i leden där den går igenom rutan. Nu går den lättare, lite bökigt att få bort pga sönderrostad torxskalle, borrade, svor, drog, svor lite till, fick loss den svarta "trekantiga" plastbiten genom att dra den rakt upp, från rutan. Sen sitter det en liten plastplupp över den splinsade axeln,ta bort den, släpp muttern och rucka lite på torkararmen så ska den nog släppa. Problemet kommer du att se, liten "ficka" som samlar salt mm. Smörj utav bara h**vete :) Lycka till MVH Mr Skidmark SÄNK FORDONSSKATTEN FÖR DIESELBILAR Billigare Angel Eyes (nu på min oxå :)) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.