|
|
|
|---|---|
| Funderar på en 750 -98 med 25000mil på mätaren, finns till salu på börsen. törs man köpa en med dessa miltal? | |
|
De milen är inga problem på en välskött 750. Kolla bara skicket på bilen och allt funkar som de ska så är det lungt. /T.P. |
|
Scheckheft |
Hej, kolla vad som är bytt. Motorn är nog inget problem om den är servad som den ska. Dokumentationen är viktig. Använd även funktionen "Sök inlägg" för mer info om 750. E 38:an är en underbar bil. /Scheckheft |
| Eftersom bilen är utrustad med EDC kolla upp skicket på stötdämparna. De är inte billiga att byta. | |
|
Tänk på att den kan bli lite svårsåld senare, efter du kört dina mil dvs . // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Stämmer in i det Shu säger, är det verkligen värt besparingen att köpa en långmilare.... /Simon |
|
|
En välservad 750i borde inte innebära några problem trots 25.000 mil. Och 150.000 kr är mycket bra pris på en -98. Många 750i E38 har rullat så långt utan att ägaren vet om det, på mätaren står det kanske 12.000 som vanligt. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
MIn har rullat 25000mil går kannon bra endel påkostat till salu |
|
| Min högst personliga åsikt är att folk som köpte dessa bilar nya oxå hade råd att tanka dem!!Därför har de säkerligen rullat allt mellan 3-7000 mil/år under tiden i Tyskland,eller Sverige för den delen!!Så en -98 me 25000 mil ger ca 5000mil/år o de e väl inte ovanligt!!Långmilare som dessa e säkert tacksamma o "skruva" de då förmodligen går bra o ser fräscha ut.Ja skulle nog pruta ner den till 140 minst o sen slå till för ja tror inte direkt att de finns nåt sug efter dessa bilar...Risken e dock stor att denna bil kommer att gå till nån oseriös o sen annonseras ut med ca 15000mil på mätaren... | |
mackan325 |
Bjud säljaren 100 jämnt, tänk på att du får en bil som förmodligen kommer att vara riktigt kall den dag du själv skall sälja den! |
|
100 KSEK är ca 50 KSEK under rimligt pris anser jag. /Simon |
|
|
100.000 är ett skambud för en 750i -98! 150.000 kr är ett bra pris för den bilen, tänk hur mycket den har rasat i värde på 5 år. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
Kolla på denna: 2 ägare, full servicebok, garanti. Du får den billigare än 150´ Länk /T.P. |
|
mackan325 |
Varför är 100ksek ett skambud? Marknaden sätter rimligtvis priset och jag tror inte en 750 är lätt att sälja på 25000 mil. Den grupp som bilen tilltalar har både råd att köpa en dyrare med färre mil på mätaren och att ta smällen av ett kasst andrahandsvärde. En 98 är trots allt en 6 år gammal bil. Däremot skulle bilen förmodligen gå ganska snabbt för 100ksek, det är ju mycket bil för pengarna MEN det är ju en helt annan sak. |
|
mackan325, bilen är fem år gammal 2003-1998=5 100KSEK är orealistiskt lågt för den anser jag, tar säljaren budet är köparen verkligen att gratulera om bilen är i bra skick. /Simon |
|
mackan325 |
Mig veterligt levererades bilar av årsmod. 98 f.o.m aug-sept 97. Det gör alltså 5,5 år ungefär. Som alltid sätter marknaden priset och javisst 100ksek är billigt, men jag är inte så säker på att bilen kommer att gå för jättemycket mer än så, det är inte en fråga om faktiskt värde utan psykologi -> Stor motor + många mil = höga driftskostnader = lågt andrashandsvärde. Tänk på at tmånga komponenter i en modern bil faktiskt är livslängdsoptimerade till ca 25000-30000mil bl.a. de automatlådor som inte har möjlighet för oljebyte som sitter i en hel del bilar. Hade varit kul om någon kunde berätta om bilen är såld och i så fall för hur mycket. |
|
Mackan: ditt budgivningstips är faktiskt oanständigt lågty och orelistiskt. möjligen kan man skamma 130 k, 100k skulle jag personligen slänga spekulanten i grannens häck. Visst känsla måste man ha samt kunskap om marknaden..... Mvh Asken |
|
|
mackan325, BMW:s kommande årsmodell tillverkas alltid från och med 1/9 varje år. Det kan iofs också vara en som är uttagen 8/98 eller hur? Önskar dig lycka till (var du intresserad av den själv?) med att få den för 100 KSEK. Tror inte att det kommer att lyckas, möjligen om 1-1,5 år. /Simon |
|
mackan325 |
Helt riktigt Asken, men när jag köper något brukar jag försöka vara artig för att undvika att hamna i häckar o. dyl. i gengäld förväntar jag mig ett artigt nej tack om säljaren anser mig komma från en annan planet map priset, jag har inga problem att acceptera det. Det har funkat hittills och renderat i bra affärer på nivåer ni anser vara skamliga.:-) simon_en, jag är övertygad om att 750 erbjuder en fantastisk komfort men nej, intresserar mig inte. En lågmilad M3-E30 däremot... |
|
Jag tror ni har fel uppfattning om vem som köper en 750 -98 med 25 000mil. Det är då ingen rik knös utan det är nog en vanlig knegare med ett stort bilintresse som vill ha något aldeless extra och är medveten om risken. Eller någon som vill leka rik knös som inte har den ekonomiska förutsättningen som behövs/eller intresse/kunskap för att driva denna tingest. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.