AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.108

E46, Byta svarta lister mot silver

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Har letat och letat men kan inte finna att det går att köpa dessa. Måste man lacka dom själv eller?
Menar listerna som -går runt- på dörrar, fram och bakspoiler som på bilden.
Länk
Någon som har nåt tips?
(Någon som redan har gjort detta?)

Mvh
Anders S.
Anders: Är de inte kromade då och det är himlen som speglar sig i dom och får det att se ut som om det är silver. Kolla fälgarna, ser ut som om de ser likadana ut och har ungefär samma "vinkel" mot kameran som listerna som normalt är svarta (i Shadowline-paketet).

Det är kanske därför du aldrig sett några sådana, alternativet är ju att som du själv skriver, nåon har blivit trött på sina kromade och lackat dom.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Tror du att dom är kromade alltså eller fatta jag fel?

Hur är det på M3:an (din), är dom i bilens övriga färg?

Mvh
Anders S.
Min lekmansgissning är att de skulle kunna vara kromade.

Själv har jag Shadowline (svart) och blå bil vilket gör sig bra. Har inte sett en enda M3:a som inte tagit den optionen, mycket vanlig kan kan säga.

Är det någon här på forumet som har en med kromade lister runt fönstren?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Kromade lister av den typen går bort för mig. Skulle dock kunna tänka mig att lister i samma färg (silver) skulle sitta fint. Får leta vidare, ev. lacka då..
:)

Mvh
Anders S.
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
AndersS>> Menar du inte listerna som löper horisontellt på dörrar och bakstötfångare? I så fall verkar de ju vara lackerade silver i efterhand. De är ju normalt svarta på E46-sedan. Tror inte att de finna att köpa färdiglackade.
Mvh
Visa användare
232
griegertz
BMW 525 M touring-05
jag tänkte göra detta på min förra 4-dörrars och det går att lacka sidolisterna och lister fram och bak, men lackeringsfirman jag snackade med rekommenderar att man gör det på en ny bil när listerna är nya, om man skall göra det på en äldre bil bör man köpa nya lister och få dessa lackerade och sen montera dem. Rätt dyrt kalas allt som allt, men det blir ju jäkligt snyggt....
Nu har man ju coupé så nu slipper man den kostnaden ;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.