|
|
|
|---|---|
|
Tjena alla BMW ägare! Jag undrar ifall 5-bults fälgar från en BMW 320-93 passar på en 525:a? Jag har hört från en däckhandlare i stan att E34 och E36 inte passar, men från vissa andra har jag hört att det ska passa? Passar dom eller? Funderar på att köpa 17" till min 525. E34 har ju 5*120, vad har då E36? Vissa E36 har väl 4-bult? Hur kommer det sig att dom har 4-bult vissa och 5-bult vissa? Tacksam för alla svar..... | |
|
Alla e36 har 5-bult, likaså e34. Även samma bultmönster... Men INTE samma offset/et-mått/inpressningsdjup på fälgen. Därför passar det inte rakt över, tyvärr. Mvh Anders S. |
|
|
Hej! Nej, 3-serien har andra bultmönster jämfört med 5, 6, 7 och 8-serien som har samma. Mvh magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
Okej jag reviderar mitt inlägg då... Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
| Fälgar från en E36 ska väl passa om man använder spacers. | |
|
Det kan nog stämma ferlin. "- Man kan göra så, men det är inte rätt" :) Mvh Anders S. |
|
|
Ferlin, det är riktigt. Men det blir ofta problem med vibrationer i hjulen på BMW:s känsliga framvagnar om man använder spacers. Dessutom behöver man längre bultar om man skall ha spacers. Mvh |
|
|
Jaha....så man kan montera dom på min E34, men det är kanske bättre att köpa fälgar som passar direkt till en E34? Vad kostar spacers om någon vet? För jag har hittat 17" fälgar från en E36 som ser schysta ut och priset är 4500:- med däck. mvh//525_IA |
|
|
Länk De säljer spacers, men jag tror att det blir bäst och billigast att köpa fälgar som passar till E34 i ditt fall! Mvh |
|
|
Jag har satt på ett par 18" Z3 fälgar på min E34:a... Fick köpa spacers runt om för att få den att sitta bra.... Utan spacers så tog fälgen i fjäderbenet fram... Mina spacers kostade 2500...4st 2*20mm & 2*30mm.. Men sant att du måste ha längre hjulbultar och att det blir oväntade vibrationer i visa fall..... Jag skulle råda dig att köpa fälgar som är anpassade till rätt modell från början så behöver du ej bekymmra dig.... ollie... |
|
|
Tack för alla inlägg...jag ska nog leta efter ett par andra fälgar som direkt passar min E34. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.