|
|
|
|---|---|
|
Hej, Min far har en E38 740iA-95 som har världens glapp i sig, den strular framförallt när det är lite kyla ute, vad kan detta bero på ? Ljuset tänds som vanligt när man startar bilen, antingen så slocknar det ganska omgående eller så håller det sig en stund. Sedan är det bara att vrida på ljus-vredet till vänster om ratten ett par gånger...sedan funkar ljuset igen. Han har haft den inne på BMW men de hittar inget fel...kan det vara att det bara är ärgat eller är detta ett fel som någon här på sidan vet något om ?? Tack på förhand ! | |
|
Jag gissar på styrenheten... Prova med en annan. Asken |
|
|
Hej Asken, tack för ditt svar ! har du någon aning om var man kan hitta en ny/begangnad styrenhet att prova med och är det någonting man kan göra själv ?! Tack ännu en gång ! |
|
|
Prova med www.bmwdelar.com |
|
|
Hade samma problem på vänster halvljus(xenon), men efter byte av batteri fungerar allt som det skall! Misstänkte inte batteriet från början, utan just styrenheten. Men en okulärbesiktning av mitt batteri i samband med städning i skuffen visade vitt skum ovanpå två av pluggarna till cellerna. Och eftersom det var originalbatteriet, var det tid att byta ändå. Zigge |
|
| Tack för svaren, då ska jag be farsan testa det ! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.