|
|
|
|---|---|
|
Hej! Undrar om det är nåt tryck i en 728:a, eller behöver man upp i en 740 eller 750 för att det ska röra på sig? Vad kostar `dessa bilar beg? Har en budget på max 170 000:- MVH THE TRADER | |
| ja du, beror ju på va du har kört för bil innan. Har själv en 728 o är riktigt nöjd, inte lika dyra bensin kostnader heller som 740 o 750. Min kör 0-100 på 8,6 sek enligt modellguid men har ej tagit tid själv, men lägger man i sportläget så känns det litegrann ialafall :) 170 000 räcker för ett bra ex av e38 an. Lycka till | |
|
Om du jämför en 728 och en 740 så är svaret nej, det är inget tryck i en 728. Lägg in en fråga i värderingsforum om priser, eller varför inte söka på gamla inlägg. Finns säkert hundra svar på din fråga... Mvh Anders S. |
|
| titta själv runt på olika annonssidor sen får du en egenprisupfattnming. | |
|
9,6 sec 0-100 är mer troligt, det är bara -97 som har 8,6sec men det ser ut som tryckfel, då alla andra har 9,6sec och dom har samma motor, växellåda samt vikt....så närmare 10sec. är nog sanningen...läs gärna i modellguiden interessant när gäller alla BMW modeller...:-)) |
|
Scheckheft |
Hej, då jag äger en 740 tycker jag att 4, 4l motorn är helt underbar. För 170tkr borde du få en bra utrustad E 38 (740) av årsmodell 97 - 98. /Scheckheft |
| vill du köpa privat el från handlare? | |
| Pesk: vet du nåt om d där me 0-100 på 97 an? Har suttit o grubblat men inte kommit fram till nåt, kan va tryck fel men tror du toppfart o förbrukningen oxå är tryckfel? :) | |
|
vad jag vet så kom den nya motorn -97 och det kanske kan förklara 0-100 ?? Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
| kanske kanske men sedan på 98 an så har den gått tillbaka på 9,6 sek..men men får väl testa nångång hehe | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Ska inte vara nån skillnad säkert tryckfelsnisse. E39 528 har samma rakt över så då borde det vara skillnad där också Bra funktion "sök inlägg" MVH Hasso Länk |
|
728 är inget direkt tryck i om man jämför med v8an. Stor tung bil. Billig i drift dock. Mvh Asken |
|
|
Hej! Tack för svar. Spelar ingen roll om jag köper av handlare eller ej, import eller svensk, bara bilen är fin. Vad kostar de att försäkra? 728? 740? Dyra reservdelar? |
|
Scheckheft |
Hej, bara att kolla med de olika bolagen. Själv betalade jag ca 7500:- helår, dåvarande Dial. Tror inte bolagen gör någon skillnad på 728, 740 men som sagt bäst att ringa och jämföra. /Scheckheft |
| M testa bilen oxå det gjorde jag så slapp jag överasskningar, hade några småfel som handlaren åtgärdade efter lite tjat ;) | |
| Scheckheft nog måste det vara klar skillnad mellan 728/740 i försäkringsfrågor??? mellan 528 samt 540 skiljer det ju skapligt...runt 100% skillnad....3500kr resp 7000kr. | |
FolkaaN |
men jag tycker du ska ta 740 om du vill ha lite axx när man trampar kickdown e det inte många bilar som hänger på 740 (har aldrig tävlat me m5 då men alla svensson bilar iaf) tror pappa pejjar 6000 i försäkring för hans 7:A BMW = The biggest the best, better then the rest |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.