|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
bjoerck: Sanningen kommer nog fram förr eller senare, finns ju bara ett X antal så pass exklusiva bilar i Sverige att man nog bör ha hört historien om "trafikpolisen som gasar XXX". Historien låter bara så pass bisarr att man hade velat ha lite mer bevis för polisens story. Kul om han använder McLarenen i jobbet ;) |
|
| edit: Undar just hur många som har en förmögenhet på 10miljoner+ som verkligen jobbar kvar på sitt vanliga jobb? Särskilt om man tar bort Helge 58 som vunnit 25 miljoner på bingolotto typerna. Vanligt jobb, polis, sopphämtare osv inte VD för Ericsson, Chef på Skandia. | |
| Brytpunkten för att det skall gå att leva på sin förmögenhet är cirka 8 000 000:-. Då blir räntan tillräckligt stor för att inte behöva nalla på kapitalet. Tro mig, det finns gott om förvärvsarbetare med höga siffror i taxeringskalendern. | |
|
Vad finner ngn med den goda smaken att ha en 959 som skall bytas mot en McLaren F1 för nöje i att gömma sig i buskarna och skriva ut böter för stackare som kör några km/h för fort? |
|
|
b97_knl fick kanske böterna för att han inte körde tillräckligt fort? Hybris hos trafikpolisen... (Bonusförklaringsförslag: Han var lapplisa i sitt tidigare liv och finner ett ojämförelig nöje i att straffa folk, på laglig väg?) |
|
|
Jag skulle tyckt historien var bra mycket vackrare om det var något annat... vad som helst utom polis... Har stött på alldeles för många poliser som inte borde vara poliser... Länk |
|
|
Dessutom tror jag inte någon med en 959:a byter bort den... MAn har råd att ha den kvar... Länk |
|
|
De som besöker Knutstorp den 26 april borde väl se om så är fallet eller ?? MVH TONY ///M3 |
|
|
Hör ni... Var på jobbet så jag missade lite. Ser att ni är lika överaskade som jag. Jag vet inte vad ni fick fram det här med 10 mille. Vad han sa va att billen köptes ny 87 för 2 mille. Då undrade jag om han visste vad värdet ligger på idag. Han började smaila. Runt 8-9 mil fortsatte jag. Inte direkt sa han men jag har blivit erbjuden 6 mille och tackade nej. Och nu ska alltså bilen bytas bort. Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
de e väl inge konstigt att ha nåra mille på banken och fortfarande arbeta...!? alla ni/vi lite yngre på detta forum, om era föräldrar säljer villan och sommarstugan så kan säkert hälften räknas som mång-miljonärer... så är det i mitt fall och bland de flesta av mian vänner... sen sliter våra föräldrar som fan på jobbet ändå... just för att ha råd med huset osv... /Jonas |
|
|
Det sätter ju det hela i ett annat ljus, (att den är värd c:a 6 milj) Han kan ju ha köpt den ny för en lottovinst och nu byter den mot en beggad mclaren, behöver ju inte vara så mycket pengar i mellan. Senn hur han lever för att ha råd med underhåll det är ju upp till honom. Det enda jag ser som udda i historien är hur fan han kan gå till jobbet och känna sig nöjd med vad han gör när han har det privataintresset för snabba bilar? Men han kanske bara leker av sig på bana, vilket iof är sunt...... |
|
| Finns det bara 3 i Sverige? En är vit sportversionen, står hos en känd märkeshandlare. En annan är åt det vinröda hållet, standardutförande med personlig skylt NOFAKE. Och jag tror inte det är den för 2mille som finns på bytbil.com. Senaste åren har det inte deltagit några 959 på klubbens banträffar, såvitt jag vet. Så den används nog mest att hämta pizza med!! Så eventuell spekulant, kolla noga efter fettfläckar i passagerarsätet!! | |
|
b97_knl: 10 mille = summan som man knappast går under om man köper en McLaren F1 Mvh //Wille |
|
| Sportbilcenter här i Malmö har en silvrig 959, upplysningsvis. Låter som det ligger en gravad hund besudlad någonstans! Man kanske skulle åka upp till K-torp för att se med egna ögon.... | |
Zafiro |
Den är väl ändå röd den hos sportbilcenter till salu för 2 miljoner. bevis finns här Länk |
|
Frågan är om han tar med nån av sina bilar dit (K-torp) om han nu kommer, för att det sa han inte rakt ut utan gav bara en antydning liksom... Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
| De flesta 959:or används inte aktivt utan står och samlar damm i någon vacker utställningshall. Ett tråkigt öde för en så potent vagn. | |
|
Efter att ha kollat in prislägena på 959, både i sverige och på Mobile.de så har han ju hål i huvet om han inte släppte den för 6Mkr. De flesta ligger runt 1,7-2.5Mkr..... Sen finns det ju en massa replikor men de är ju ointressanta. |
|
|
Vet att det stog i bilsport för X antal år sedan att Gunde Svan ägde en 959´... Det stog oxå att den inte var godkänd i Sverige man det har väl antagligen ändrats iom EU.. Vore ju en rolig "skandal" om en trafikpolis ertappades med att köra ett icke reg/besiktat fordon :-P |
|
|
Att det bara skulle finnas 3 st. 959:or i Sverige stämmer inte, jag har personligen kört två stycken, och vet några till. Sen att en 959:a skulle vara värd 6 miljoner stämmer inte heller, för dom pengarna får man nog 3-4 stycken... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.