|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har en svensksåld 323:a Coupé -99 (E36), med en motorhuv som är relativt blästrad av stenskott plus att det är 2 småbucklor i den (ungefär som att förra ägaren har satt ner tummarna när han stängt motorhuven). Bilen var i detta skick när jag köpte den och jag funderar nu på att lacka om motorhuven. Den firma som skall lacka om bilen har ett oerhört gott rykte (folk kommer hit med sina bilar bl.a från England för att just denna person skall lacka deras bilar och han lackar bl.a Rolls Royce osv). Han är övertygad om att det inte kommer bli någon nyansskillnad. (Bilen är ormbunksgrön=mörkgrön) Så nu är frågan: hur kommer en omlackning med förhoppningsvis gott resultat ställas mot att ha en motorhuv med en hel del stenskott och 2 småbucklor i den dag jag ska sälja bilen i min tur (resten av bilen är i nyskick.) Tacksam för lite kommentarer omkring detta. Mvh/Stefan Moberg | |
BeeMWe playboy |
Uppenbart, vad köper du helst för samma pris, en fin huv eller en ful huv? Om d tror dne är krockad så tar du kort på huven innan d lackar den och sen så skriver firman kvittot samma dag som du fottar den. Teknikens värld 1974 Polisen blev ifrån åkt på E4an i 170 km/h. Mannen trodde de ville tävla. Polisbilen var civil. (M)irc Dalnet #bmwpower |
|
Självklart lackerar du om huven, det är möjligt att det är lite nyansskillnad ett par månader sen syns det inte längre. Om du inte lackerar om huven så kommer du ju må dåligt varje gång du tvättar den. Jag ska själv lacka om min huv i vinter, tänker även byta framruta och ev.lyktorna på min 328 cab. Det blir ju grymt fräscht. När du säljer den är det ju bara att vara ärlig och säga som det är, det vinner man alltid på!! Du lackerar ju om den för att få en finare bil eller?? Utan tak är trots allt skönast!!!! 320i -86 320i -91 325ci -93 328i cab -96 |
|
| Lacka om den! Är det en duktig hantverkare tar han hänsyn till nyansskillnad pga blekning mm när han blandar färgen. Även om det är en mörk färg ska det bli bra. Polerar man sedan hela bilen efter ett tag ska det inte synas. Och som sagt..är man ärligt till orsak mm är det väl bättre att köpa en snygg bil. BMW har ju tyvärr det problemet att huven blir taskig rätt fort. | |
|
Ungefär hur mycker kostar det att få huven lackad ? /H |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.