|
|
|
|---|---|
|
Tjosan! Hörde någonstanns att saab däck passade även till bmw? stämmer detta? I detta fall har jag vinterdäck från en gammal saab 900 från ca 87-88. Passar dessa min E30 325:a må tro? | |
|
Fälgarna passar inte. Men däcken kan ev passa på BMW fälgar ifall de är i rätt dimension. --------------- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 --------------- |
|
| inget annat märke förutom bmw som passar me andra ord? | |
|
honda och opel |
|
| mm men det va det jag hade för mig någon sa honda opel OCH saab | |
|
Bra sida där man kan kolla fälg passning modell för modell. Länk |
|
|
hmm.. har hört det ryktas att gamla golf och E28 av samma år hade samma bultmönster.. men jag har inte veriferat det... Even alcohol can bend the room... |
|
|
e30 HAR 4*100 i bultmönster ialla fall |
|
|
Tjena nybörjaren!, Jag hade samma problem i början på vintern, är inte lätt att hitta "bmw vinterdäck", så nu sitter det 4st från en Golf III (samma som passat), Dom passar utmärkt!! i stort sett exakt samma mått som på E30:n, bara att inpressningen är 38 jämfört med BMW´s 35. |
|
| De flesta äldre VW (golf, passat, polo m.fl) har 4x100, likaså Honda, Opel och Volvo 360/440 tror jag. Finns många som passar, kan skilja på centreringshålet vet jag. Men det kollar man upp smidigt på en däckfirma. | |
|
Bara för att bultmönsert är rätt så är det inte säkert att fälgen passar så prova innan du köper. /T.P. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.