|
|
|
|---|---|
|
PRISHÖJNING Jag har idag en 328 touring -96 import. Skaffade den för snart ett år sedan och kollade runt på försäkrinsbolag och SUSAB blev billigst som då kosta ca 18000:- och så var det fria mil. Så för några dagar sedan fick jag höra att premierna har höjts, så för skojs skull så kolla de jag upp med SUSAB vad det skulle kosta om jag nytecknade en försäkring i dag på samma bil. Med fria mil så blev det 38000:- en HÖJNING med 20000:- Så jag kollade på mätarstälningen och den gått mer än 1500 mil så jag kollade med 2500 mil och då blev summan 29000:- 11000:-mer. Så jag kollade på 1500 mil då blev summan 22000:- 4000:- i höjning. Kan de värkligen höja hur mycket de vill?? De sa även att imed jag redan hade bilen så blev inte premien SÅ hög utan det fanns ett tak för höjningen, så det är bara att vänta tills lappen kommer där det står vad min försäkring blir. OBS jag har aldrig varit med i någon olycka och haft körkot sedan 1999. Så nu funderar man tyvärr på att byta ut min 328 till en Golf 1.6 -98 som endast kostar 9000:- på SUSAB (har inte kollat de andra bolagen) /D | |
|
Kolla för guds skull andra bolag! 18' idag och 38' vid nästa premiesättning är orimligt, kan nästan garantera dig att det finns billigare alternativ för dig. Susab verkar vara ett bolag som lockar med hyfsade (?) priser första året för att sedan höja år 2, har hört flera bolag som gör så. Mvh Anders S. |
|
|
Jag gav 6500:- för min 328 it import , LF :) ...BMWLundqvist.... |
|
| Jag gav 6600:- för min Bmw 328CiA hos Susab får se vad de lyckas höja det till nästa år | |
|
kollade på if... de ska ha 69000:- om jag täcknar ny idag.. För ca ett år sedan så skulle de ha 36000:- Så det har troligtvis blivit en fördubbling av priserna för mig.. har dock inte kollat de andra än... ska göra det.. |
|
|
Tipset kan väl vara att skaffa en hemförsäkring resp någon ytterligare försäkring i det bolag du tänk försäkra i det brukar kunna bli rätt bra rabatter.... Asken |
|
| Verkar som man snart kan starta ett försäkringsbolag för försäkring mot dyra försäkringar. | |
|
Kolla andra bolag! /Micke |
|
|
Hallo 69 000:- e de skr eller pesetas då eller ? Jag betalar 5200:- för halv........skulle hel kosta 64 000:- till verkar konstigt!!!!!!!!!!! Stjärnan under huven... |
|
|
kingen: Har ju inte bara med vilken bil man har. Han har haft körkort sen 99 och bor i Stockholm. Tror inte det kan bli dyrare än så... Kollade själv upp en M3-98 på mig mest på kul: IF=82000:- Folksam=47000:- Hos LF har jag bara kollat upp en M5-99=20000:- 22år i Växjö.. Surt sa räven... /Johan [CUL8ER] |
|
|
Kan bara säga herregud!!!!!!!!! Tur man bara e en M3 Wannabee :-)) Stjärnan under huven... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.