|
|
|
|---|---|
|
Har nu fått för mig att jag vill ha en Z3 också! Eftersom jag inte har någon som helst erfarenhet eller kunskap om modellen undrar jag vad vilka årsmodeller man ska undvika och varför? "Fallgropar" när man förhör sig om begagnad Z3's skick via mail/telefon. Alla tips uppskattas. | |
|
Välj en 6 cylindrig, du får den breda karossen med annan spårvidd och en härlig motor. Har för mig att Z3'an bygger på mycket komponenter från 3 serien. Inga exotiska prylar med andra ord, om man inte väljer en M modell förståss. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
Lasse H |
Börja med att bestämma dig för en 6:a i vilket fall. et kommer du inte ångra. Valde själv mellan 2.0 och 2.2. Det blev en 2.2. Kolla på www.bmw.de där finns det massor av fina objekt! Lycka till! /Lasse H |
|
Klart du ska ha dig en Z3:a ;) Håller med om att det ska vara 6:a. Har visserligen själv inte provat någon 4-cylindrig modell, men enligt vad alla andra förnuftiga människor som testat säger så är det nåt som fattas på de riktiga snikmodellerna. Mig veterligen finns det inte så många fallgropar med någon Z3:a. Det enda jag kan komma på är att plastbakrutan kan bli rätt trist efter nåt år, men det är säkert oundvikligt. Dessutom brukar en av de två sömmarna släppa vid bakrutan. Vet inte hur man bäst åtgärdar det elller vad det kostar. Vet bara att jag själv ska försöka göra något åt det. Annars är det väl det gamla vanliga som gäller med begagnatköp i allmänhet. Kolla in senaste Auto Motor & Sport, där har de ett ganska stort reportage om beggade Z3:or. __ Länk |
|
|
Tack för svaren hittills. Värdefull info. Hur är Z3:an om man är över 190cm lång? Hade en VW Bubbla Cab innan och den var hög så det räckte men Z3:an är ju ett snäpp lägre. :) Ska sanningen fram så letar jag även efter en vw bubbla cab -72 eller äldre som renoveringsobjekt. |
|
|
Du kanske är i längsta laget, har en kompis som är 190 cm, han får ju plats, men stolen åker bak så långt det går. Tror inte han sitter speciellt bekvämt. Vet de som valt en coupe istället, de har lite högre takhöjd. Kolla runt bland bilhandlare, har du tur har någon en Z3 hemma som du kan provsitta. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
Nja...vet inte det. Har en kompis på 1.95 som måste nästan böja ner huvudet när han sitter i coupen... _________ More power! Vill ha kompressor jag med! Länk |
|
|
Hejsan! Jag har nyss köpt en Z3 2.8 (-98). Jag är 1.95 och var inte säker på att jag skulle rymmas bra så jag såg till att provköra en först. Skrev även här i forumet och frågade och fick mycket svar. Det beror ju på proportionerna (om du har långa ben eller lång rygg) och på vilka komfortkrav du har men själv sitter jag som en kung. Bättre än i Vectran jag hade förut i alla fall. |
|
| Långa ben var det här. Ska se till och provköra en Z3:a och känna hur det känns. | |
|
i coupen retade jag mig mest på att ryggstöden inte går att luta bakåt mer, även om stolen körs framåt. Lite korkat där... elstolar är standard i coupé, kanske man kommer något längre ned med icke-elstolar? mvh Anders BMWCS #4727 |
|
|
Alla kör ju inte med stolen i horisontellt läge som Firren gör ;P |
|
|
Hej! Måste bara säga att det är förbannat jobbigt att vara lång. Själv fick jag strunta i att köpa en trimmad Corvette för att jag inte fick plats... =( Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
I min bil är det väggen bakom stolarna som sätter stopp, elmotorn surrar fortfarande när ryggstödet går mot tyget. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
Tur det finns någon fördel med att vara kort :) __ Länk |
|
| Wolf... de måste vara lätträknade i så fall :-) | |
|
.... säger zodiaken som antagligen inte ens har stolar i sin??? ;-P kom upp till stockholm så ska du få känna på riktiga stolar ;-) åter till ämnet: i min förra coupé tog ryggstödet "typ" emot mellanväggen i bakersta läget - men när man drar fram stolen borde det ha gått att luta mer bakåt. Kanske bara var min som var så? jag är iofs bara 173cm lång så jag klagar inte, ryms fint i de flesta bilar :-) (t om i baksätet i min nuvarande, vad jag nu gjorde där, men det gick åtminstone) mvh Anders BMWCS #4727 |
|
|
Stout: Nu ska vi inte vara sånna ;) __ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.