|
|
|
|---|---|
don_salvatore87 |
Är det lätt att hitta begagnade 750 med highline pakstet i tyskland?? BMW 750 IAL Rules!! |
|
Vad exakt syftar du på då? Menar du allt som en fullutrustad Highline har? //Schnitzer |
|
|
Just nu verkar det att vara relativt dött med E32 Highline på mobile.de. Men det går nog i vågor, för i höstas så var det under ett par veckor ca 5-6st tillsalu. Fö. så är det en här på forumet som nyligen annonserade ut sin: Länk Om den går det att läsa i någon tråd om du använder "sök inlägg" Mvh. Patric Länk |
|
|
Schnitzer, Han menar förmodligen om det är lätt att hitta en 750 med high-linepaketet. Bilarna utrustade med det är ju praktiskt taget fullutrustade. |
|
|
Janne2: Jag har sett Highline som inte har varit fullutrustade. Jag känner en kille nere i Tyskland som har en sådan. Jag har en lista någonstans hemma där all utrustning som finns till Highline är. Har sett Highline-modeller som inte har haft all Highline-utrustning. //Schnitzer |
|
|
Kanske något som har kommit bort eller likande. Det finns väl egentiligen inget som heter Highline-paketet, möjligtvis för någon som vill välja till något från detta "paketet". Bilen heter 750iL Highline, i alla fall i E32 serien. //Schnitzer |
|
|
Här är ett tidigare inlägg gjort av mig. Vad har saknats på dom bilarna som du sett? Highline var ju ett utrustningspaket till 750iL. 1993 kostade det 19570 DM men det ingick även en hel del saker:) -Mittkonsol bak klädd i buffelläder med individuellt inställbar klima och kylbox mellan sätena. -Utfällbart mittarmstöd bak med ädelträ på insidan av "locket". I mittarmstödet finns även fjärrstyrning för Radio/CD/Kassett, manövreringskontroller för passagerarstolen fram och knapp för elgardinen. -"Serveringsbord" på baksidan av framstolarna i ädelträ, belysta. -Fotstöd bak. -Kraftigare generator och batteri. -EDC3 -Solskyddsgardiner även för bakdörrarna. -Velourmattor. -Automatiskt avbländbar innerbackspegel. -Elinställbart svankstöd för förarstolen. -Stolsvärme för förare och passagerare. -Stolsvärme bak. -PDC -AUC -BMW Bavaria C Proffesional RDS med CD-växlare för 6 skivor. -Hifi högtalarsystem. -Kassetthållare. -Helläderinredning Buffel Anthrazit. Ja, det var väl typ det. En hel del saker alltså:) |
|
|
Janne2: Jag har sett bl.a på annons de som har skrivit att det är en Highline att det inte har funnits PDC, veluormattor samt konsollen som sitter mellan baksätet. I den som det inte var något baksäte så fanns det dessa bord bak på framstolarna. Här har du en 750iL som har dessa serveringsbord (ej ädelträ i och för sig men jag har sett med ädelträ) men inte mittkonsollen bak. Inga fotstöd heller. Det står inte att det är någon Highline men den har bl.a PDC, borden, EDC mm. Länk //Schnitzer |
|
|
Highline?...finns det bara på 750?...frågar man ej,vet man ej & kanske får känna sig dum resten av livet..*s* Menar finns det tex till/på 740 ial? |
|
|
Ja, det ska finnas på 740 men då i E38 vad jag har hört. //Schnitzer |
|
|
Och 750 E38. //Schnitzer |
|
|
Den med marmorborden är nog en "Individual" bil och har inget med Highline att göra väl? Som jag ser det så har man antingen Highline komplett eller så har man det inte alls utan det är i så fall "vanlig" extrautrustning eller Individual på begäran. Tror Highline innehåller olika saker beroende på årsmodell mm, tex PDC finns nog inte med i tidiga Highline paket. En Highline är vad jag förstår en 750iL som har det paketet (800 st paket sålda) och inte något särkilt med avseende på chassi-nr eller "äkthetsplaketter" mm i stil med tex Alpina bilar. //Sniffer |
|
|
Håller med sniffer. Highline fanns bara till 750. Highline-paketet till E38 kom väldigt sent, tror det var årsmodell 2000 och kan ses mer som ett paket för att öka försäljningen lite för de sista årsmodellerna. Blanda inte ihop detta paket med "Fondorientierte ausstattung". |
|
|
Janne2: Jag har hört mig för nu. Du har rätt att det bara finns 750iL Highline med komplett Highline-utrustning. Dem som jag har sett har nog varit E32:or som de har tagit delar från en skrotad Highline. T.ex bara borden som sitter bak på stolarna. I E32 så finns bara alltså 750 som Highline. I E38 däremot så finns det: 728i (iL) 735i (iL) 740i (iL) 750i (iL) 730d (iL) 740d (iL) Dessa går att få med Highline-utrustning som kostar mellan 8180-10634 Euro. Dock finns det ingen modell i E38 som heter Highline. Alltså ingen 750iAL Highline eller liknade i E38. Bara E32 och E23 är de bilarna som heter Highline, när dem har det "paktet". De andra kan man bara säga har Highline utrustning i E38, men de kallas inte för Highline. Finns säkert någon som kallar en E38 för Highline men det stämmer inte. Den har bara Highline-utrustningen som har valts till när den såldes ny. //Schnitzer |
|
|
Schnitzer, Det finns bara ett highline-paket till E38 och det kom som sagt till årsmodell 2000 tror jag. Jag har själv broschyr på detta hemma. Men den vanliga baksätesutrustningen osv kallas ej highline till E38. |
|
|
Janne2: Har jag sagt att det finns mer än ett Highline-paket till E38? Vad som står i din broschyr vet jag inte men här har du allt som gick att få till från Highline till E38: Länk //Schnitzer |
|
|
Schnitzer, Mitt fel. Jag fick för mig att du menade det vanliga baksätesutrustningen osv som ju är mer lik E32 Highline än vad E38:ans highlinepaket är. Det är just detta min broschyr handlar om. |
|
|
Janne2: Alles gut!!!!! //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.