|
|
|
|---|---|
järnet |
En god vän råkade ut för en märklig pryl nyligen. Plötsligt när han var och tvättade bilen så hoppade han högt när han märkte att hans bil hade fel registreringsnummer. Efter att ha svettats i två timmar ungefär så lyckades han komma i kontakt med bilregistret som kunde upplysa om att regnumret tillhörde en annan helt annan bil. Han tog kontakt med ägaren av den bilen som först var helt oförstående, men som efter en koll kunde konstatera att han också hade fel registreringsnummer. Lyckligtvis min väns nummer. Det visade sig att någon roat sig med att byta nummerplåtar på bilarna. De nya nummerplåtshållarna håller skyltarna med ett snäpplås och det tar ca 1 sekund att snäppa loss skylten och ungefär en sekund till att snäppa fast den på en annan bil. Nu löste detta sig bra men det ger ju en hel del obehagliga möjligheter för den som vill slippa parkeringsböter eller liknande. Är det någon här som har erfarenhet av detta? |
|
jag blev av med bakre reg plåten och blev lagom fårvånad när piket polisen stannade mig å frågade vart den va. Dom trodde ju inte direkt på det, men efter en timmes diskution så fick jag åka men det värsta av altt så blev jag tvungen att beställa en en ny reg plåt i det nya formatet =( men efter 2 dagar blev jag tokig på utse endet på den nya plåten och köpte en liten i stället! Länk |
|
|
Det låter ju roligt när du berättar att man märker att man inte har sitt egna regnummer men det är inte lika roligt när man blir drabbad. Man måste ju fråga sig om man verkligen har fått med sig sin egna bil eller om man har kommit åt någon annans bil. Det borde inte vara så lätt att byta reg skyltar ¨ bobby |
|
|
Ganska kul bus, men lite farligt om man inte märker det innan farbror batong gör det. Fasen vad man skulle undra om det stod ett annat nummer på bilen när man kommer ut på parkeringen..... |
|
|
Vars tjackar man såna dära små skyltar i miniformat folk åker runt med nuförtiden? Tack |
|
|
Länk har mini-skyltar. Vet inget om dessa men de har iaf. /Kidde Vill ha BMW igen! |
|
|
Stavros, i polisens ögon är små skyltar = inga skyltar = böter! Undantaget är de som har fått dispens och har fått (köpt) skyltarna via vägverket. Mvh |
|
|
Är det olagligt asså...Fan man ser ju många lirare som glider runt med miniskyltar. Men dom kanske har dispens då eller oxå kör dom väl på chans. mvh |
|
|
Polisen ser lite annolunda på om du åker runt med en icke godkänd plåt med ett annat reg nummer på! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.