AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
982

Nån som vet en bra luftfilter?

La
21
Lazer
BMW 328ci -00
Hej

Nån som kan rekomendera ett bra sportfilter till E46(323ci) obs den ska låta också!!!!

Mvh

no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Pröva sökfunktionen! Detta har diskuterats väldigt mycket förr!

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
markus00
jag köpte ett JR open air kit från europadelar ganska nyligen.
Har ej monterat det men det ser bra ut iallefall.
La
21
Lazer
BMW 328ci -00
Hej

Va inne och kollade på Greencotton priserna var mycke varierande Power flow till E46 kostade 2020kr ganska saftig tycker jag, är det stor skillnad mellan Power flow och Insatsfilter ljudmässigt? dessutom så kostade Insatsfiltret bara 575 kr.

La
21
Lazer
BMW 328ci -00
JR open air filter är den bra?

no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Lazer,
Ett insatsfilter låter INTE annorlunda än ett vanligt luftfilter.

Min bedömning är att det är bättre att satsa sina pengar på ett sportavgassystem om man vill ha mer/högre ljud från bilen.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Vad är syftet med bytet till sportfilter?

Är det mer effekt du är ute efter? Lägg pengarna på något annat! Ger inte mer effekt i moderna BMW-motorer som inte är rätt hårt trimmade i övrigt. Bara mer smuts in i motorn! Kan ofta ge LÄGRE effekt än originalfilter pga att de suger i varmluft (openair)...

Är syftet att få ett högre ljud? Visst ljudet ökar, men även slitaget pga all smuts!

Mvh
fa
36
fartfylld
328i Touring -95
Jag har ett JR open air filter och det fungerar bra ...det blev ett jävligt gött ljud i min bil i alla fall
M-FREAK
fartfyld: Jag monterade ett jr filter förra veckan det låter grymt härligt!
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
kolla upp vad en K&N återförsäljare tar...men dem är knappast billigast...

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Skulle avråda från en annat luftfilter än original om du inte skall trimma bilen med minst 40% mer effekt, som johan b säger får du bara in skit i motorn. om du vill ha lite mer buller montera på ett supersprintsystem tex, se galleri, hassos bil för ljudfilsexempel.
Asken
La
21
Lazer
BMW 328ci -00
Kanske int så bra med open air filter då, släpper in skit i motorn det är ju inte så bra.....ska nog satsa på ett supersprintsystem och var kan man hitta sånt? till ett vettig pris?

BMW 323ci

Mvh

Lazer

La
21
Lazer
BMW 328ci -00
Jag är ju ute efter ett mer dovade ljud på bilen, E46 är lite för tyst tycker jag iallafall.....

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.