|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Andre`: Bilen var 4 år icke vinterkörd när jag köpte den.4200 mil Jag har kört något mer än 1500 mil/år vilket är helt normalt för de flesta bilägare.Sedan att bilen står i garage, det borde vara alla bilars rättighet, men att bilen skulle gå sönder mera om den stog utanför garaget är jag tveksam till:)) Jag kör inte bilen dagligen det stämmer och denna vinter hittills väldigt lite. Men 700 kr i rep på 3,300 mil som jag bekostad (faktiskt inte ens så mycket med mina rabatter ca 550 är mera rätt egentligen) Och de första 4000 milen räckte det med torkarblad och en omgång däck. Men andra sidan så har jag däremot lagt ut åtskilligt på tillbehör då knäcker jag nog "dimmskalles "budget dubbelt upp:)) Bra funktion "sök inlägg" MVH Hasso Länk |
|
Då vet vi det Hasso. :-) Det finns somliga som påstår att bilar som förvaras i varm garage rostar snabbare speciellt vintertid än bilar som står ute. Vad tycker Du Hasso om det? Länk MVH/Andrè |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det beror på hur man använder bilen och vilken typ av värme man har i garaget. Kör man dagligen in bilen fuktig och bara har ett element som värmekälla, så skulle jag hellre ha bilen utomhus på vintern.Då hinner bilen aldrig torka ur utan det bildas kondens och fukt som aldrig torkar, mindre bra i rosthänseénde Jag har en trefasfläkt som ständigt snurrar men värmen är termostatstyrd och då får du en bra luftväxling och en blöt bil torkar upp på några timmar med en temp på ca 12-15 grader i garaget.. Kontentan är att använder du bilen dagligen så är en luftig carport/ med motor/cupevärmare ett bättre alternativ än ett varmgarage med dålig ventilation/luftväxling som inte leder bort fukten snabbt. Bra funktion "sök inlägg" MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.