AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Oldtimer
709

E9 fråga om stötdämpare.

ol
1
ollton
3,0CSA-72
520/2,5-89
Hej jag undrar om någon vet vilken eller vilka nyare Bmw modeller som har fram stötdämpare som passar till 3,0cs.
Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
Har själv en 3.0S -72 och jag har inte hittat några andra dämpare som passar. Kolla tex här:
Länk

Jag har nyligen monterat dessa Bilsteindämpare och är mycket nöjd med dom! Jag gillar betydligt fastare dämpning än original. Hyfsad livslängd är det på dom också! Hade förut ett par sådana Bilstein bak som började bli för gungiga efter 15-18000 mil.

Per L
jag har då bilstein dämpare runt om på min och dom är nya men bakdämparna är lite konstiga dom är skit mjuk i början sen är dom skit hårda typ progresiva

Team turbo addicts
The turbo ABusers
www.come.to\turboaddict(snart)
Pe
2.342
Per L
niclas85!

Känner inte alls igen dessa symtom på min 3.0:a! Bilsteindämparna fungerar helt enkelt mycket bra både i början, mitten och slutet!

Luftade du dom innan du satte dit dom?

Per L
beemah
Ett litet tips är att bilstein dämparna är något billigare hos www.bildelsimporten.se

MVH
Beemah

BMW CS #2769
Kolla in min renovering: Länk
H
33
H
330i -01
3.0CS -73
Jag har monterat Koni på min. Fördelen med dem är att det går att justera hårdheten samt att de går att renovera. Efter några justeringar är chassit nu precis som jag vill ha det. Ingen erfarenhet av Bilstein dock. Henrik
Kongo MMH
Per L:
Hur luftade du Bilstein? Nyfiken...
Pe
2.342
Per L
När man luftar stötdämparan håller man dom som dom skall sitta i bilen och skjuter ihop dom helt och hållet och drar ut dom helt och hållet tills det slutar "skvala" i dom och så några gånger till! Det är "luften" eller vad det nu är (dom kallas ju för gasdämpare) som låter.
Sedan får man inte lägga dom ner innan dom monteras!

Har man luft i dämparna så kan jag tänka mig att dämpförmågan vid små rörelser blir dålig!

Per L
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.