|
|
|
|---|---|
dan23 |
Hej! tänkte kolla med någon kunnig person följande! Det säljs en Z3M-Coupe 98 här på BMWpower. Den är Imolaröd, 98 årsmodell, sv såld, har gått 2300 mil. Utrustning: skinn inredning, buissnes cd, el stolar- fönster- backspeglar, lastgaller, A/C, full servicebok, endast sommarkörd, inspektion 1 nyligen gjord (150 mil sedan), motor- växellåds- bakväxelolja bytt, bromsvätska bytt, kylvätska bytt, bränslepump (tankgivare) bytt, bromsskivor fram o klossar runt om nytt, Haaman aluminium grejer, nyskattad, helrekondad (2km sedan) kvitton finns på alla jobb o grejer Har pratat med säljaren, han är andra ägaren. Det har varit en äldre man innan. tydligen bytte han bromsar mm för att bilen stått mycket, första ägaren körde inte mycket. priset är 248.000 man han kan någ gå ner litegrann. det jag undrar över är att när jag kollade i modellguiden så står det att endast M roadster såldes i sverige 98. vad tror ni? vad säger ni om pris mm? någon kanske vet nåt om bilen, tror den första ägaren bodde i dalarna, nuvarande ägare bor i Nacka, bilen ser riktigt fräsch ut. Mvh Daniel Daniel Liliegård |
|
Det är väl bara att kolla i regbeviset om den är sv-såld eller inte. Den verkar väl vara fin, det är inte lönt att spekulera i.o.m. att jag inte har kollat på den. Jag tycker i.o.f.s. att bromskivorna borde hålla mer än 2300mil men man kan slita ut allt om man vill. Om allt är ok med bilen så är det väl inget fel på priset direkt men går det att pruta så gör det. /T.P. |
|
|
M cupen såldes i sverige 98! Jag tycker om bilen är så fin som man förväntar sig att den ska va så är det ett shyst pris. Ring och kolla med förra ägaren! Lycka till. //Martin Länk |
|
|
Tjena Daniel. Du behöver inte oroa dig för bromsarna... Jag råkade ut för att efter att ha låtit min Z3 Coupe stå i garaget med stort sett nya skivor och belägg ett par veckor förra vintern så hade dom rostat så mycket att dom var kass. Nu lyckades jag med att slita ner problemet med hårda inbromsningar under tre veckors tid.... Det skulle varit lättare att byta eller svarva iofs. Bilen verkar vara jättefin och priset helt rätt inte minst om nu bilen är sv-såld. Killen har ju gått ner i pris för den har varit till salu ganska länge vilket inte behöver betyda att den är något fel bara att en två sitsig sportbil kanske inte alltid är så lätt att sälja i dagens ekonomi. Åk och kolla och känns det rätt är det bara att slå till. Som vanligt kolla alla papper.....:-) Lycka till..... /// Väl mött till sommarens banträffar... Ser fram emot några hårda figter.../// |
|
|
Killen som ska sälja den kallar sig för T()()L Här på bmwpower samt zatzy... Han ska sälja den för att köpa en EVO 6:a MVH Patrik |
|
dan23 |
Tack för alla svar! Var o kollade på bilen idag. Den var verkligen grymt fin o gick inte sämre:). Båda ägarna på bilen har och är verkligen pedanter. fanns inga bulor eller synliga repor. tex han lämnar alltid in bilen när han tvättar den, alla papper var i sin ordning, alla kvitton är sparade, full servad på bmw, olja bytt var 500 mil. aldrig vinterkörd, är svensksåld, såld på bmw i Solna, han har lämnat in bilen för minsta småsak. lyckades pruta ner den till 240.000. så det blir nog affär. jag o ägaren ska för säkerhetsskull göra ett M-test. var är de bäst på Bmw? med m-test? i Stockholmsområdet? Daniel Daniel Liliegård |
|
Det verkar ju vara ett bra köp. Bra pris med de milen och svensksåld. Gör testet hos BMW, det är de som kan BMW bäst. /T.P. |
|
|
Kanon Daniel... Då ses vi på vårträffarna på banan då.... eller hur.... /// Väl mött till sommarens banträffar... Ser fram emot några hårda figter.../// |
|
|
Tjena. Det är min bil ni snackar om : ) Gjorde M-test idag (24/2) allt var kanon utom framhjulen "lite" mer slitna på insidan så en framvagnsvjustering behövs. m.v.h Nicke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.