AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
592

Bromsbelägg meddelande!

Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Skulle från jobbet idag och då kom det upp bromsbelägg meddelade upp i Check controle!
En fråga alltså måste jag byta dem omgående eller kan jag vänta en månad till???
det är fram som måste vara slitna eftersom det som är bak är byta för någon månad sen!

MvH Bmw 4-ever

Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Svårt att svara på eftersom det är omöjligt att avgöra hur hårt du kör eller hur långt, under den tiden!

Jag skulle inte vänta för länge eftersom det dessutom kan vara så att högersidan fram kan vara mer sliten än den vänstra sidan fram (med sensorn)...

Mvh
Po
83
Pondus
525ia Touring -92
Byt snarast, det blir dyrare ju längre du väntar tänker på nya skivor + diverse andra delar som tar skada.

Varför kör inte alla BMW?
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Sladden till sensorn kan ha gått i sönder, detta drabbade mig för någon vecka sedan. Plocka av hjulet och kolla för säkerhets skull, så ser du på en gång om beläggen är helt slut eller om det är sladden som pajat.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
ok, då får jag titta till dem och eventuelt byta dem, det jag menade att vänta med en månad var ju att det blir lite varmare och bekvämare att byta dom just då! -13 imorse och -10 igår är väl inte så skönt att ligga där och byta dom!

MvH Bmw 4-ever

Länk
När varningslampan för beläggen tänds är det 2,5 mm kvar, så du kan allt köra ett tag till. Det beror som sagt på hur mkt och hur du kör.

/ Andreas
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Det är inga problem att köra några mil extra trots att slitagelampan lyser. Men det är också mycket vanligt att det kommer in fukt/salt i kontakten som gör att den visar att man bör byta bromsklossar trots att de är OK. Ta loss hjulet och bromsoket och inspektera hur det ser ut, kolla även bromsvarningskontakten.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.