|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Vet någon om det är svårt att bygga en en automatisk avbländbar backspegel? Vad behöver jag för att sätta in en förutom själva spegeln? Måste väl vara några sorts kablar? Skulle vara kul att ha det. Hur känner den av när den ska blända av? //Schnitzer | |
|
Det sitter en avkännare på spegelglaset som känner av, går att stänga av funktionen också vet inte hur svårt det är att koppla in min är orginal. Mvh Stephan |
|
|
Måste man dra nya kablar till den?? för den är väl elektrisk eller??? MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
Ja, måste finnas kablar eftersom den inte är elektrisk nu, men jag tror inte att man kan använda den gamla som sitter i nu. //Schnitzer |
|
|
Är det inte bara att dra en 12V strömkabel och en jord upp till backspegeln, så borde det funka? Kanske man kan ta ström från innerbelysningen? Själva avbländningsfunktionen inklusive fotokromat sensor och elmotor sitter ju redan i backspegeln. Jag har läst om att eftermontera en sådan backspegel förr, men jag tror inte det gällde BMW, utan tyvärr Saab eller något annat liknande äckligt märke. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
Vore kul att ha. Skulle vara intressant att veta hur mycket en kostar samt hur mycket det kostar att sätta in den, om det inte är så lätt att man kan göra det själv. //Schnitzer |
|
Svärd |
En avbländbar innerspegel flyttar sig till andra läget när den bländar av eller?? Har för mig att jag läste någonstans att spegelglaset blir svart när det kommer mer ljus bakifrån än framifrån, men så kanske det inte är?? //Martin GOTLAND har allt, förutom SALT!! Och tydligen billiga BMW-reservdelar... |
|
Vore bra om det vore så, så att man fortfarande ser något. Irriterande om den vinklar bort sig helt så man inte ser något. //Schnitzer |
|
|
Jag vet ej hur BMW:s spegel fungerar, men på vissa andra bilar så vinklas spegeln ner när den bländar av. Det borde inte vara några problem att hitta en sådan spegel på skroten ur någon krockad bl för några hundralappar. Någon som vet vilka år den spegeln fanns i E32? Det rullar en 735iA -91 här i mina trakter som har en sådan, men jag vet ej om den är eftermonterad eller om det är ett fabriksutrustat tillbehör. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
Men hur blir det då med kablarna, man borde kunna köpa med det samtidigt som man köper spegeln. Sedan får den sköta sig själv? //Schnitzer |
|
|
Spegelglaset blir svart när ljus träffar spegel vid mörker tycker inte funktionen är så nödvändig funkar bra med vanlig spegel fast det beror lite på hur mycket man stör sig på ljus i backspegeln eftersom nackdelen är att det är svårare att se vilken slags bil som ligger bakom när man har avbländningen på vilket kan vara dumt om det råkar vara en konsumbil. Mvh Stephan |
|
|
Ok, kan vara en rolig grej att ha senare kanske. Det skadar ju inte med lite mer utrustning. //Schnitzer |
|
|
Schnitzer: Visst det är kul att ha all extrautrustning saknar cdvxl,telefon,elstolar, själv men gläder mig speciellt åt el-gardinen ett kul sätt att säga hej då på funkar ju även som avbländare på kvällen istället för elektrokromspegeln. När blir det dags att ta 750in i drift då? ,Min kommer ut första april nedräkningen har börjat skönt att slippa både vintern och vinterbilen men billig i drift är den och hyfsat pigg vilket är bra. Mvh Stephan |
|
|
Stephan735i: Jag ställer på min också första april om allt går som planerat. Ja, det är underbart att slitan allt hemskt salt och kalk. Hoppas att all snö och is smälter nu och att kalket regnar bort från vägbanan. Skulle vara kul med några träffar i sommar, men alla verkar vara så långt bort från där jag bor tyvärr. Är det något drag i Stockhlm på sommaren? Det måste det vara. //Schnitzer |
|
|
Vi har ju t.ex.Brostugan där vi (BMWCS) träffas varannan jämn måndag, med start 12/5. Fö. så får vi väl försöka att samlas med hjälp av CliFF's "E32 Club Sweden". Var när och hur får vi väl försöka att samsas om. BMWCS "Gävle träffen" ligger ju både neutralt och geografiskt bra till oavsett var man kommer ifrån. Länk Mvh. Patric Länk |
|
|
PJ: Det är bra att ha förslag i alla fall. Skulle vara kul att se andra E32. //Schnitzer |
|
|
Angående avbländbar backspegel: Du kan få lite info om backspegeln här men inte speciellt mycket. Länk Det finns 2 olika modeller och den ena är väldigt lätt att koppla in. + och - samt en kabel till backreläet som slår av funktioen när du backar. Sedan finns det en andra modell som har en betydligt svårare kabeldragning där det är 12 kablar som slutar i en tjock härva bakom baksätet=lycka till www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
pcdoktor: Tack för infon! //Schnitzer |
|
|
Schnitzer: Förrutom BMW CS-Brostugeträffar så ordnadets ett antal träffar via bmwpower annars vore det ju roligt med en utflykt till Värmland. Mvh Stephan |
|
|
Stephan735i: Ja, det vore ju det bästa som skulle kunna hända faktiskt, i alla fall för mig som finns där. Vore kul att åka en hel "radda" med bara BMW bilar. //Schnitzer |
|
|
Stephan735i: Eller om du har vägarna förbi själv i Värmland någon gång så får du gärna titta förbi. 6-Växlad 540 är ju inget vanligt direkt så det skulle vara kul att se. Du har haft kontakt med min brorsa angående chassi-nummer till 540i och M5. //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.