AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
500

528 -00 på börsen!?

Mr
236
Mr.C
530iA M-Paket 02
Vad tror ni? Verkar aningen lågt pris? Har letat runt lite, men aldrig hittat en för detta pris! Kanske kan vara nåt?

Länk
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Fylla_på_kontant_kortet_annons kanske ;-)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Man får precis vad man betalar för...............
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Åh, min namne!
Franko hade en annan bil också som var ovanligt billig, en 328ic. Verkar liite väl billiga båda två.

Mr C
Mr
236
Mr.C
530iA M-Paket 02
Jo, man får PRECIS vad man betalar för!
Liten varningsklocka tro?

Mr C: Nästan väl lika, kanske kan bli förväxlingar!? =)
Det sitter en grönskylt på som tillhör en firma i Göteborg. Vid köp hos firma så har man numera 6 månaders reklamationsrätt enligt kkl, så om det händer något eller den visar sig vara skruvad eller liknande så kan man ju alltid reklamera den.

/T.P.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Att köpa den där är som att betala 169kkr för att få problem senare det kan jag säga utan att ha ens sett bilen....
Kanske saknar den multiratt eller något i den stilen.
Eller så är momsen inte betald vare sig i Sverige eller Tyskland, krocklagad, mätarskruvad....vem vet....finns många tänkbara förklaringar....

Tror själv att det finns ett samband mellan pris och vara att påstå "man får vad man betalar för" vågar jag dock inte göra vad gäller begbilar...många betalar alldeles för mycket medans andra gör hyfsade affärer....

/Simon
Liknande bilar utan SCHiin börjar på 160-170' brukar vara en bra indikator på om priset är rimligt eller ej. Problemet brukar enligt mig vara åt andra hållet mest att säljare i Sverige önskar för mycket betalt.....

/Simon
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Måste det vara så himla fel pris då, han kanske har noll i prutmån, måste bli av med bilen snabbt m.m.
Tror att det är svårt att få en sån bil såld snabbt om man lägger sig högre.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
OK, kollade hos BMW, liknande ligger runt 240-260 kkr, så det var billigt.
Kollade mobile.de för prisuppgifter. Brukar vara en bra indikator.

/Simon
Mr
236
Mr.C
530iA M-Paket 02
Som ngn nämnde så hade han också en 328, samma 328 finns på bmwfynd!? Lite skumt...
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Denna bil fanns tidigare annonserad av BMW fynd så det finns nog en koppling som Mr. C skriver.

Om BMW fynd finns ju en del att läsa här på forumet...

BMW 116i -16
Jag kom hem från Frankfurt i onsdags med en liknande bil och jag vill säga att jag har bra koll på priserna där, dels pga en minutiös förberedelse och att jag besökt ett trettiotal försäljningsställen på plats. Helt klart är priset på bilen i fråga FÖR billigt. Nåt lurt verkar det vara.
Det kan ju också vara så att säljaren her råkat i problem??? Jag håller med Asker mf, "man får vad man betalar för". För mig låter det orimligt att en importerad bil är billigare i sveige än vad den är i inköp i tyskland.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.