AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
415

skillnader på 325E-36 mm.

Da
9
Davil
325 E-36
Jag ska byta upp mig till en 325:a snarast(har en S2:a) och har lite funderingar :

-93 kom vanos men vad märker man för skillnad mot en utan vanos?Både har 192Hk.dvs.är det värt att satsa på en med vanos?

Är det lamelldiff på alla/någon?!
Sen tycker jag att 0-100tiden är rätt dålig med nära 200Hk?!Även om 325an inte e värstingen i 3-serien.

Vad innebär "mellanfärddator" ?

Tacksam för svar...
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Angående vanos eller ej, sök på tidigare inlägg.

Bromsdiff är ganska sällsynt på E36, med undantag för M3 förstås.

Dåliga tider, nja är väl ganska normalt med antal hk/kg om man jämför andra bilmodeller?

Mellanfärdator har jag aldrig hört. Checkcontrol finns på dom flesta (varnar för trasiga lampor etc) Sedan finns liten färdator med förbrukning, avstånd osv.

Mvh
Anders S.
Mellanfärddator avses den som har 11 knappar.Finns egentligen bara en färddator, den med 17(?) knappar,allt annat e egentligen bara "check-control" med tilläggsfunktioner....
Vanos eller inte e svårt o svara på.Man kan se de så här:har du vanosem e de ytterligare en grej som kan krångla.Har själv en med Vanos o den funkar ua....Har kört bilar även utan Vanos o ja märker då ingen skillnad direkt...
La
469
Larsa10
518i -81 E12
När det gäller funktionen för Vanos så gör den väl att du får lite bättre motorrespons på låg- och mellanregistret. Rätta mig om jag har fel.

mvh
Larsa
Vanosen ger bättre bränsleekonomi också.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.