|
|
|
|---|---|
|
Jag ska byta upp mig till en 325:a snarast(har en S2:a) och har lite funderingar : -93 kom vanos men vad märker man för skillnad mot en utan vanos?Både har 192Hk.dvs.är det värt att satsa på en med vanos? Är det lamelldiff på alla/någon?! Sen tycker jag att 0-100tiden är rätt dålig med nära 200Hk?!Även om 325an inte e värstingen i 3-serien. Vad innebär "mellanfärddator" ? Tacksam för svar... | |
|
Angående vanos eller ej, sök på tidigare inlägg. Bromsdiff är ganska sällsynt på E36, med undantag för M3 förstås. Dåliga tider, nja är väl ganska normalt med antal hk/kg om man jämför andra bilmodeller? Mellanfärdator har jag aldrig hört. Checkcontrol finns på dom flesta (varnar för trasiga lampor etc) Sedan finns liten färdator med förbrukning, avstånd osv. Mvh Anders S. |
|
|
Mellanfärddator avses den som har 11 knappar.Finns egentligen bara en färddator, den med 17(?) knappar,allt annat e egentligen bara "check-control" med tilläggsfunktioner.... Vanos eller inte e svårt o svara på.Man kan se de så här:har du vanosem e de ytterligare en grej som kan krångla.Har själv en med Vanos o den funkar ua....Har kört bilar även utan Vanos o ja märker då ingen skillnad direkt... |
|
|
När det gäller funktionen för Vanos så gör den väl att du får lite bättre motorrespons på låg- och mellanregistret. Rätta mig om jag har fel. mvh Larsa |
|
| Vanosen ger bättre bränsleekonomi också. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.