AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
622

Styling av Z3 2,8 (97)

Någon som har koll på om denna kalkylen stämmer något sånär?

Skall eventuellt styla upp en Z3 2,8 som jag har på gång?!

Frågan är dock om det lönar sig att styla den själv, eller om man skall köpa den "färdigstylad"

• Vita blinkers, rödvita bak Kostnad: 1500:- + arbete
• Sänkt+ Mdämpare Kostnad: 2000:- + arbete
• MM Evo 18" + Kostnad: 10 000:-
• Aluminiumavgasrör Kostnad: 1500:-

MVH
THE TRADER

Det är alltid billigare att köpa färdigstylat, men man har ju inte alltid sånt flyt.
Jag hade maxflyt, fick med fälgar för 35.000 och justerbara fjädrar med tillhörande dämpare och ett rostfritt avgassystem. Dessutom är den med stor sannolikhet trimmad, skall bromsas i vår.

Blinkersen byter du lätt själv. Men jag tror de kostar 2500 - 3000.
En sänkningsats sats med arbete kostar ca 4 - 5000 med arbete beroende på fabrikat.
Vet inte vad en uppsättning MM Evo 18" kostar, men du skall ha däck oxå. Jag kör med
Hankook 225/40 18" fram, kostar 1800 kr/st ca, och 255/35 18" bak, kostar 2000 kr/st ca.

Vad menar du med aluminumavgasrör?? Ett rostfritt avgas system går lös på 4-5000 minst.

Så de modifieringar du tänker på, tror jag hamnar bortåt 30.000.

Gillar du bilen så köp den, stylingen kan komma efterhand, det är en mycket trevlig bil att köra.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Kunde inte låta bli att kolla runt lite, 18" fälgar verkar ligga runt 5000 kr/st.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
TACK för hjälpen!

MVH
THE TRADER

Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Hej "THE TRADER", min uppfattning som tidigare Z3-ägare är enligt följande:

1. Vita blinkers fram: Dyra! Om du skall ha original, räkna med 2.000:- per styck. Går ev att få hem från Tyskland billigare, kolla med Länk . Ett par vit/röda blinkers bak får du nog räkna med ca 2.500:-

2. Här håller jag med Fredrik M, det kostar säkert 5.000:-

3. 18" fälgar kan du få från ca 1.500:- och uppåt beroende på tillverkare. För 5.000:-/st kan du köpa dig "top quality" som ex BBS. Glöm inte kostnad för däck, titta in på Länk

4. Räcker det med en "atrapp" så att avgasröret ser kromat ut går detta att köpa på BMW för ca 200:-

Titta gärna in på Länk dom har mycket kul till Z3. Jag vet dock inte huruvida priserna är attraktiva eller ej.

Lycka till!

roadZter
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Är du den "The Trader" jag tänker på.... Börssnack?
Om jag är the real THE TRADER, kanske det ;)

MVH

St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Då är vi dom få som använder våra nick lite varstans :) De flesta har ju nya nick för nya forum. Way to go!

ABB!!
OK!

hehe - köpte lite Nokia Wurrar idag också, NOK3C150 UBS

MVH
THE TRADER

St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Usch för UBS.... :)

Angående det där med att styla själv. Min Touring hade nästan allt utom facelift, dragkrok, takräcke och snygga fälgar. Jag fick bilen till ett bra pris men hade jag istället lagt upp 40.000:- till så hade jag haft en fullutrustad 540iAT -98 med alla saker jag saknade på min vid köp. Så försök att hitta en stajlad bil för det kostar onödigt mycket i efterhand.
UBS ja, hehe..lite varning där, sant.

Ok, så färdigstylat blir billigast alltså?

MVH
THE TRADER

St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Det känns i alla fall bättre tror jag att köpa en BMW med befintlig utrustning än att jaga tillbehör. Man retar sig bara på de hutlösa priser som BMW tar för sina tillbehör. Men de är ju inte ensamma.
Så rådet är att köp en bil med den utrustningen du söker om du önskar dragkrok osv. Småtillbehören finns att få tag på till okej pris.
Jepp, färdigstylat är billigast, oftast får man inte något mer för en stylad bil än en orginal om man inte hittar rätt köpare förståss.

Men en färdigstylad bil är kanske inte så som du vill ha den.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Hej o tack!

Ser att det nu finns en Z3 1,9 -96:a som är ganska stylad till salu under "BMW säljes", vad tycker du om priset på den?

MVH
THE TRADER

Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Mitt tips är att hoppa över 4-cylindrigt "snik-alternativ". En sexa är nästan ett måste i en Z3'a... ;)

roadZter
Måste säga att jag håller med DanneZeta . Min första Z3`a var en 1,8 en 4-cylindrig. Jag föll för det utseendemässiga och glömde mitt i entusiasmen bort ... motorn. Den var alldeles för svag och inget roligt hände.

Mitt råd till dig är att köpa en sexa för det är ett måste .

Mvh
Maria

Länk
Hej!

Tack

MVH
THE TRADER

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.