AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
580

Supersprint sound...

Dr
113
Dr. H
540i -98
Till alla supersprint ägare;
Jag monterade supersprint på min 540 i helgen och blev lite förvånad över att det var så pass tyst. Ljudet blev mer dämpat men med en grövre stämma. På höga varv river det gott och låter precis som det ska. Jag har sedan jag monterade systemet åkt ca 25 mil och märkt att det börjar låta mer och mer och även lite "sörpelljud" när man går ner på tomgång :-). Min fråga är till er alla är; hur mycket mer kommer det att låta (jämfört med nytt) och hur lång tid (mil) tar det ungefär?

Kan säga att folk vänder sig om när man varvar till V8:an, he he :-))
Man brukar säga att det tar 4-5 timmar (motorn i driftstemperatur) att "bränna in" ett system, dvs bränna bort en del av fyllningen i dämparen. Antar att du känt ett viss "nu har jag visst glömt sockerkakan i ugnen"-doft efter körningen.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Kul att du blev nöjd, det är jag med.Har märkt en något högre nivå på ljudet än tidigare, men det är väl rätt naturligt när det får "bränna" lite i dämparen.Men det är inte störande utan bara lagom trevligt.

Bra funktion "sök inlägg"

MVH Hasso
Länk

Dr
113
Dr. H
540i -98
Det förklarar varför det luktade "nygräddade våfflor" häromkvällen när jag åkte en sväng på några mil.

Förövrigt är jag mycket nöjd med ljudet. Stör inget när man är ute och cruise:ar men så fort man öppnar spjällen :-)).

Till Hasso; Jag gjorde precis som du visar på dina bilder och med en tigersåg gick allt mycket snabbt och smidigt :-).

// Henrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.