|
|
|
|---|---|
| Det känns ju som om man borde kunna lita på BMW själva i Tyskland, erfarenheter någon ? Det står 12.1997 i annons, betyder det att det är en 97:a eller 98:a i Sverige ? (efter stora besvikelser hos handlare i Sverige försöker jag nu hitta min bil hos BMW i Tyskland eller privat här på BMWPower) | |
|
Man har nu slutat med årsmodeller och pratar om tillverkningsdatum. Tidigare var det så att bilar tillverkade efter 1 september fick ny årsmodellsbeteckning. Dec 1997 skulle alltså ha klassats som en -98:a i Sverige. |
|
Scheckheft |
Hej, Johan på BMW Power har bara goda erfarenheter av BMW Tyskland. Själv köpte jag min 740 av en privatperson i Tyskland. Också osedd. Mycket nöjd. Bilen var i ett bättre skick än vad jag hade förväntat mig. Lycka till med ditt bilköp. /Scheckheft Länk |
|
En M5 -94 som jag var spekulant på för flera år sedan hade en "skum" servicebok tyckte jag. Ägaren erkände efter ett tag att han köpt bilen på en av tysklands största BMW-ägda firmor och den hade ingen servicebok då. Det löste den stora väkända firman galant genom att fylla i en ny tom bok åt honom så att han fick med sig en "fullstämplad" servicebok hem! Per L |
|
|
Per L: Vad är konstigt med det? Vad gör man om serviceboken blivit stulen, kommit bort i en flytt osv? Det är ju bara att ringa de verkstäder som omnämns i boken för att verifiera stämplarna. M V H Stephan ______________________________ Länk |
|
|
Är det inte konstigt så är det åtminstone tråkigt för ägaren av den aktuella bilen för han gick miste om en potentiell köpare trots att bilen var väldigt fin! Per L |
|
|
Stephan och Per L ni har lika många inlägg... Mysko... // Henke Bleifuss |
|
|
ez... och du och scheckheft har lika många...mysko! |
|
| HAHAHA Ja där ser man =) Men för att hålla sig till ämnet lite, känns det inte lite otäkt att handla en så pass dyr sak utan att he sett den? Inte för att jag vill smutskasta någon men ändå... | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Per L, varför köpte du inte bilen för en sådan sak? Jag har också fått ersättningsböcker till någon bil. Jag tycker det är precis lika bra som en originalbok, eftersom jag står bredvid datorn och ser att servicarna verkligen är genomförda. Det händer ofta att folk tappar bort serviceböckerna och det enda som finns att göra är ju att stämpla upp en ny i så fall. Ägarna tappar inte bort mindre serviceböcker bara för att bilen säljs av BMW, så man kan knappast ifrågasätta BMW-återförsäljarnas trovärdighet för en sådan sak.... De gånger jag har köpt bil på BMW har jag blivit väldigt nöjd. Däremot har jag blivit blåst på andra firmor, vilket gör att jag numera föredrar att köpa från BMW. Mvh Johan |
|
Johan, Du har så rätt, men det förutsätter ju att du är med och kan kolla via datorn. Går det till så känns det ju okay. Jag har hört från andra att du är nöjd med de köp du gjort av BMW i Tyskland och jag tänker följa det rådet och göra detsamma. Om allt går som det är tänkt slår jag till på en 540T till helgen. Det känns iallafall avsevärt mycket säkrare än de sk handlare jag varit i kontakt med här i Sverige hu........... Hade en del mailkontakt med Hasso för en tid sedan, han vet. Mvh/J |
|
|
Johan! Som du beskriver det är det ju OK! Men hur skall jag veta det när jag som spekulant i Sverige hittar fel i serviceboken och ägaren berättar att bilen inte hade någon servicebok där den stod i utställningshallen men hade det när den åkte därifrån! Han borde ju åtminstone ha berättat att den nya boken fylldes i från BMW:s servicedator. Men icke ett ord om det! Jag bjöd också på bilen men vi kom inte överens om priset! Säkert för mitt prisavdrag för skum servicebok! Nej jag köpte en -95:a i stället med en pålitlig servicebok! Per L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.