|
|
|
|---|---|
|
Hej igen! Ytterligare ett problem som uppkommit på senaste dagarna och efter det att bilen servades. Tomtgången vandrar mellan 1000 - 1500 rpm när det är kallt ute. Detta irriterande beteende försvinner när motorn är varm, men det gör bilen väldigt obehaglig att köra lugnt med när den är kall. Återigen, någon som vet ngt om detta? Tacksam för svar! MVH Tobias | |
|
Kommer den verkligen uppe på 1500 rpm när den e kall..??? Det högsta min når e drygt 1100 rpm när den e som kallast. Det med att den blir lite obehaglig att köra när den e kall håller jag med om. Gasen e för kännslig när den e kall.. BMW..!! The rest is meanigless!! Länk |
|
|
Hej StaliN! Den når 1100-1200 varv direkt man startar bilen. När jag sedan rör gaspedalen så ökar varven, men när gasen släpps går den ned till omkring 1000 varv, sedan börjar den pendla mellan 1000 - 1500 varv. En symptom ungefär som om motorn håller på att stanna så den får mer bensin. Så pågår den till tempmätaren börjar röra på sig. Ungeför någon enstaka minut efter kallstart. MVH Tobias |
|
|
Händer det ibland att dina varv gåt ner vid en växling (med varm motor)..?? I så fall kan det vara din luftmängmätare.. BMW..!! The rest is meanigless!! Länk |
|
|
Ok, nu hänger jag inte med... Vad menar du med att varven gått ned vid växling, annat än att motorn varvar mindre i och med annan utväxling? MVH Tobias |
|
|
Det jag menade där var när du tx ska växla från 3'an till 2'an.. Sjunkar varven under 700rpm när du kopplar ut och avvaktar lite innan du växlar till 2'an..?? Känns det som om motorn nästan ska gå ut..?? Min farsa hade det problemet och det var luftmängdmätaren som hade pajat.. BMW..!! The rest is meanigless!! Länk |
|
|
Nej, har inte upplevt det problemet. Problemet uppkommer endast när bilen är kall, vilket är skönt på sätt och vis. Kanske är det någon kallstartsventil eller något gasspjäll, vet inte alls... MVH Tobias |
|
Berco |
Hej .. har själv haft det problemet vid ett par tillfällen,min pendlade mellan 500-1000 varv men upphördet efter att man gasade till en gång. |
|
Jag har samma problem. Har bytt luftmängdsmätare 2 ggr, en kamaxelsensor, en temperatursensor, en sensor för vevaxel, m.m. Fortfarande samma fel. I BMW:s dator kommer det upp 21 fel, så så bra är det felsökningssystemet. OM du tycker att det är besvärligt att köra med manuell så kan du ju räkna ut hur det är att köra med automat. Som en känguru... Väntar med spänning på lösningen. |
|
| Det verkar inte som att elsystemet till e46an är färdig utvecklat.Har el problem på min som ej går att åtgärda. | |
Berco |
2002ti: vad har du för el fel som inte går att åtgärda ? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.