|
|
|
|---|---|
mackan325 |
Ja det har dryftats tidigare men jag behöver ett mer konkret tips, på min E34 vill inte passagerarsidans torkare gå hela vägen ner i bottenläget. Torkaren stannar 3-4 cm ovanför och blir kvar där, nu har även torkarna börjat gå mycket trögt som om något kärvar eller motorn är kass. Någon som har ern ide om vilka delar jag bör införskaffa innan jag river ner alltihop? mvh/ |
| På min 525i -90 har jag glapp problem med torkarna. Båda torkarna glappar så mycket att de tar i huven! När man kör torkarna så smäller det pga att de tar i så mycket i huven. Det enda som går att göra åt eländet är troligen att byta hela torkarmekanismen=1800:- :-( Eller är det någon som har några andra förslag? | |
|
Jag har precis samma problem. Per-j82, du har helt rätt, enligt min "personliga" mekaniker (bekanting med ca 25 års erfarenhet som BMW mekaniker) så är det "bara" att byta torkmekanismen, det är tydligen ett inte alltför ovanligt fel på E34. mvh MW-guru |
|
| Samma problem här, nej det är klart vanligt och verkar inte ha blivit märkbart bättre på de senare E34orna. Problemet ligger i förslitning av leden pga att metall jobbar mot plast och då kan man ju räkna ut vad som händer efter ett tag. | |
|
Brukar få byttas efter ca 15-20000mil Min har gått 22 och ja har flyttat höger torkare ett snäpp uppåt så den inte tar i huven. Dax för en renovering snart. |
|
|
Är det någon som vet om det går att byta allt mot enarms Schnitzer torkare..? mvh PH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.