AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.090

kupe fläkt e46

Berco
Tjena grabbar.

jag har märkt att kupe fläkten låter lite konstigt när det är riktigt kall som det är nu -15 grader..När jag startar bilen så låter det som om fläkten går emot någonting,men det upphör efter 10-20 sekunder,är det någon som känner igen det ???

Mvh, Berco
Jajamän. Jag har också haft ett litet gnisslande när det är kallt ute. Men det försvinner också efter en stund.
An
558
Anders.B
F31 320d Xdrive M-sport - 19
Honda HR-V -99
Hej! Jag hade oxå dom ljuden som ni beskriver, så jag tog helt enkelt och smorde upp fläkten. Man kommer åt den från motorrummet genom att lossa på diverse plast lock. Efter det så har den varit tyst.
Anders
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Det klickar ju och surrar lite, detta är spjällen som rör sig när kliman aktiveras (samma ljud när man slår av tändningen). Men det kanske var ett annat ljud ni störde er på i det här fallet?

Mvh
Anders S.
Ni
161
NiFE
BMW 318da x 2014
det där känner jag igen, att kupefläkten låter när det är kallt ute.. men bara på låga varv (under 50%) ..jag bor i kiruna så här är det rätt kallt så man får köra fläkten på 50% llr över för att den inte ska låta.. jag kanske borde tillägga att jag har en E36 :) ..hoppas man ha råd å köpa en E46 snart *drömma*
nån som vet om det är lätt å komma åt kupefläkten på en E36 Coupe -96 ?? ålter "enkelt" på en E46 ..

/NiFE
Har lite samma problem. ett försiktigt gnisslande ljud som ibland gör sig påmint.
Anders B: Är det plast kåpan precis nedanför vindtrute torkarna du menar? vad är uppskattad tidsåtgång?
Ska göra det när + graderna återfinner sig till skåneland.
Plockade du ner hela fläktmotorn i bestånds delar med?
Tacksam för tips. gärna via mail.

Bmw har stjärnan under huven.
Berco
Anders S.

det låter som om själva fläkt bladet går emot något,och ökar man hastigheten så ökar missljudet så jag tror inte det är spjällen...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.