|
|
|
|---|---|
Bimmer7er |
540i E39 manuell, sällsynt men det finns väl? 5 el. 6-växl. ? /// Bimmer7er |
| Ja, det finns! Sex växlar framåt... | |
| Stämmer bra det! Anledningen till att det är så ovanligt är att i 540 sitter steptronic-lådan som standard. Den manuella är tillval. Kör själv en manuellt 6-växlad. Härlig känsla! | |
|
är det lite billigare med en manuell låda till 540 om man tänker på bensin, jag funderar på att köpa en 540 nämligen. Vad är prestandan i din ? |
|
|
Hej! Mannuell eller aut. gör sig nog inga skillnader i förbrukning. Prestanda 0-100 är väl 6.8 sekunder har jag för mig. Jag har själv en manuell och en aut. 740 och på dom är det inga direkta skillnader i förbrukning iallafall.... |
|
| Jag tror att det den går lite billigare. Jag kör på mellan 1,1-1,2 l/milen. Har sett mycket värre siffror här på forumet så det är nog inte så farligt. Men det beror ju mycket på hur tung man är på högerfoten. | |
|
Jag har en sån själv......tycker helt klart om den. Blir lite mer aktiv och sportigare körning, o så drar bilen faktiskt lite mindre soppa. V8 rockar fett! |
|
|
Kör en manuell 6-växlad, man vill ju köra och inte åka bil... Vid första långtestet, 54 mil, med försök att hålla hastighetsbegränsningarna, packning, 2 pers i bilen, farthållare drog den i medel 0,9, vilket låter lågt. Nästa vända, samma sträcka, 4 pers i bilen, totalt fullpackad, 0,96, returresan samma packning fast med takräcke, 0,96. Min 325:a drog mer... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.