AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
440

Åka banträff med E34..?

Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Är det nån som kommer att åka bana med sin E34 månne? dom senaste två årens banträffar har det varit väldigt lite E34:or med...med undantag av stora Knutstorpträffen...iof en rätt tung och otymplig bil jämfört med M3:or å dylikt...Men jag tänker iallafall testa min på Mantorp den 10maj... :)
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag kommer med stor sannolikhet att vara där... men det känns lite underligt att ta med en så pass klumpig bil på bana.

Hade funderingar på att införskaffa en äldre E30 och strippa ner den och slänga i en sportstol och köra med, men tror inte ekonomin kommer att tillåta det.

får se...

en liten fråga... vad har du i vrid på din 530? ställer du upp på att köra 401m mot mig?

530 med V8:a har 218hk och 290Nm.

_____
Micke
Länk
Länk
Visa användare
317
RG
116i F20 M-Sport -15
330i F30 -16
997.2 Carrera S -09
Måste säga att det fungerade över förväntan bra med 540n på en så pass knixig bana som Knutstorp. Bilen är helt original sånär som på en uppsättning sänkningsfjädrar från Bilstein. Dock gör sig vikten påmind efter ett antal varv när det gäller bromsarna så fräsch bromsvätska är ingen rekommendation, det är ett måste!
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Mugge: Det blir tyvärr ingen möjlighet att testa 402m på Mantorp den 10maj...bara bankörning,men vi kan ju se på långa striprakan hur bilarna går... :)

RG: Det är just "bromsbiten" jag är lite orolig för...jag har dom senaste två åren åkt E30 323i och nu har jag en över 500kg tyngre bil...*huga*
Jag kan rekommendera banåkning oberoende av vilken bil du har. Det är viktigt och lärorikt att prova sin bils gränser (och då förstå att det är svårt att gå över dessa) på ett kontrollerat sätt.

jocker18@home.se
Vad är det för krav för att få vara med på denna träff? jag är riktigt sugen, trots min symaskin :D

WmB SoundZ
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.