AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.001

Gör BMW 750 sig väldigt bra i högre farter

Sida 2 av 3
Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
wadel: men va taskig du e... den lilla bimmern kan ju inte rå för att den föddes med en liten motor`? ;)
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Liten motor må va hänt , då e fanskapet inte så kaxig vid pumpen.
Men kvalitäten känns undermålig och ljudnivån är aldeles för hög i coupe , känns verkligen inte som en kvalitetsbil så som jag annars uppfattar e36.
Fram och bakvagn känns ochså i sunkigaste laget , kan inte vara samma som tex. 325 ?
aja skiten får gå ett tag till sedan blir det gaffeltrucken genom karossen och ner i nån container , hur kan man skapa bilar det är synd om ? :-) är inte det som genmanipulering fast värre ? :-)

"Två ton annars får det vara för min del"
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
öhhh.... jo min gör 200... ialla fall på mätarn... Dock så sa jag inte att bilen var orginal... Varvet ligger då runt 6200rpm

-----------------------
Min E30:
Länk
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
notera även att den gör 0-100, 2.3 sekunder snabbare än vad den ska...

-----------------------
Min E30:
Länk
Coolt !!

Billy B-10
Länk
Shady
menar du att en 316 gör 200 och lite till med 100hk

och min 525 med nästan dubbelt så många hästar gör mellan 240 enligt mätaren å då får man minst dra av 10-15 km/h
Perkka
Deejaywasp: Vad har du gjort åt bilen då?

Mvh Per

www.ztreetghozt.com

"If everything seems under control, you`re just not going fast enough!"
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
200km/h på mätaren alltså....

och då varvar det 6200rpm vad varvar din shady?

-----------------------
Min E30:
Länk
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Deeja... Om din går 200 vid 6200 rpm så måste utväxlingen vara annan på den än vad den var på min 318. Men det kanske det är orginal? När jag hade 6200 rpm så stod hastighetsmätaren på 225km/h. Behöver jag tillägga att framhjulena inte var i närheten av dessa hastigheter? = iskörning med mycket hjulspinn.

Jag har åkt 265Km/h enligt mätaren i en 750iA -92. Den var chippad så att spärren var borta. Vilken maffig bil! Kändes ungefär som att åka 110km/h i min förra 318i-89.

Min bil: Länk
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Den som ändå fick se 6200rpm på varvräknaren när 5:an ligger i. Med kopplingen uppsläppt alltså. =) Då skulle det FAAAAAN gå undan. Men jaja, nu går den ju inte i närheten så fort. Men jag har sett 245km/h på mätaren. Men sen är det upp till var och en vad dom tror om en 18 år gammal hastighetsmätare. Men jag är också lite nyfiken vad det är gjort åt "deejaywasp"s 316. Vore trevligt att veta.

MVH Morgan.

Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Frågan är hur mycket en 750iA E32 kommer att göra med borttagen spärr och med chiptrimning? Skulle vara intressant att veta mätarfarten och den verkliga farten när den går för maximalt.

//Schnitzer

_____
Länk
En 750iA E32 gör 272km/h utan spärr enligt dessa länkar.

Länk
Länk

Ursäkta mitt tykna svar -Vad är en 750 byggd för?
Jo, snabba långfärder på motorväg!

Det är som att fråga om hajen s-iter i havet....

;-)()

Med ny vattenpump mm... :-)
320-325
va inte elaka mot dom bilarna som har lite mindre motorer en 750 drar nog 3gg så mycket besin som en 316 gör iallafall lätt 2gg mer ... och sen skatt försäkring rep kostnaderna är nog inte mänskliga på en 750... två HELT olika bilar ...
BMW 316 är inte så dumma bilar egentligen. Har bara fått lite taskigt rykte på grund av den något feminina modellbeteckningen. 316 klingar inte respekt precis! :-) Fick låna en E36 316 när jag hade min bil på verkstad. Faktum är att bilen kändes riktigt rapp Okej utväxlingen tillåter inga höga hastigheter på varje växel så accet känns värre än vad det egentligen är men bilen var rätt kul att köra. En underdog med andra ord.

"God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Frågan är bara om man kan räkna på att det ska ge 30 hk med chiptrimning till 750i E32. Låter lite väl mycket, eller?

//Schnitzer

_____
Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Är det 272 riktiga km/h? I såna fall borde mätaren stå på ca 280 km/h.

//Schnitzer

_____
Länk
Min 750 var chippad & det gav 25 hk extra..

Funderar på att köpa dubbla open air luft filter men efter en
del läsande så verkar det bara ge bättre ljud & mindre bensin förbrukning men inga mer hästar dock :(

/Tony Haagen
Tveksamt om det ens ger mindre bensinförbrukning, snarare en bränd lmm med lite otur! Olja från filtret förstör mättråden.

Förutsatt att det sitter en sådan tråd på en -89? Kanske är någon annan variant...

// Björn
Utgår från att det är äkta 272 blås dom menar. Men hur vetenskapligt dom mätt upp det vet jag inte. Man får nog ta siffrorna med en nypa salt med tanke på att det står att E46 M3 ska göra 280. Det är ju för lite.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.