AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
411

Entusiastförsäkring till 750!

don_salvatore87
Köp entusiastförsäkring till era 750!
1000 kr året..
då har man råda att sköta om den istället för att betala 14000 kr per år o vanlig helförsäkring
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Har du kollat upp om detta är möjligt för den modellen?
ho
432
hombre
750iA 1991
Tror fortfarande att det rör sig om ett troll.

lite info om "trolling"

Länk

Länk

Det bästa är vanligen att låtsas som om dom inte finns.

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag har kollat upp det förut och har haft kompisar som har kollat på sina 735i E32. Blir bra mycket dyrare + att de har vissa krav som man måste acceptera.

//Schnitzer
Bavaria
Tror på dej hombre.. annars e det synd
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Troll!!!!

//Schnitzer
1000kr helåret.......hm......var det länsförsäkringar?....trygg hansa?...nej,nu vet jag!.....det är Trollförsäkringar!
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag har för mig att det fanns en tråd under rubriken "Försäkring" som handlade om entuiastförsäkring av E32. Jag har för mig att det var omöjligt att entusiastförsäkra en E32, om det inte var någon specialmodell av typ Alpina B12.

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!

BMW CS #5139
don_salvatore87
Det går att försäkra sin E32 på Bilsports entusiastförsäkringar!
Jag har bevis och sett flera E32 so har en sådan försäkring så jag är inte alls ett förbannat troll!!
Visa användare
225
zaharald
750iaL -92
520i -89
Har du inte nån maxgräns hur många mil du får köra om året då?
Typ 1000 mil/år eller nåt, har för mig det.....

nån hake är det ju garanterat.

Zaharald
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Man binder sig till rätt så mycket. 750 är ju en långfärdsbil så om man inte får köra så långt med den så finns det ju ingen anledning att ha detta.

//Schnitzer
Lägger mig inte i om de e ett troll eller inte.. Tänkte bara lägga in att oavsett va nu milen e begränsat till så e ett genomgående drag på entusiastförsäkringar att fordonet ej får användas till nyttoåkande. D.v.s att om man skulle tycka de vore kul att ta "finbilen" till jobbet en dag så får man räkna me en helt annan självrisk om något händer.. Likaså om man ska till doktorn, åka o handla på vardagskvällen osv. Entusiastförsäkring är just va de låter som, typ söndagsåkande, och kräver ofta att man har en bil ytterligare som är minst trafikförsäkrad.. Så kolla upp sånt först innan de ska snålas me försäkringen..
Paap Reeder
Hej!
När jag för nått år sedan läste reglerna så var det sammanfattningsvis så att man inte fick åka och köpa kaffegrädden på lördag morgon ( som alltid är slut ) utan det som gavs var till och från typ utställningar och klubbträffar.

Åka till sommarstället var inte å tänke på o s v. Till jobbet och bräcka Volvo-nörderna likaså. No way!

Semesterresa helt uteslutet.

1000 mil per år nämndes.

Det kanske är andra regler nu!
MVH /// Paap R
Visa användare
382
Micki
740ia-95
Kolla inlägget på samtliga BMW modeller,från igår.Det handlar om entusiastförsäkring.

A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Den som funderar på vad som krävs för att få en bil entusiastförsäkrad (hos LF) kan titta in på www.bmwcs.com
( klicka vidare på "medlemsförmåner")

Det finns några olika bolag att vända sig till men grundkraven är ganska lika hos alla, max miltal varierar dock från 500 till obegränsat!

Med dagens skyhöga premier är det tyvvär ganska vanligt att försöka få sin bruksbil entusiastförsäkrad !!
Detta tilltag drabbar slutligen ALLTID de riktiga entusiastbilarna (och dess ägare) i form av misstänksamhet från bolagen samt höjda premier .

En entusiastförsäkring är till för entusiastbilar och ingenting annat!!!

Ska man köpa en ny bil är det alltid bäst att kolla upp premien INNAN man köper ,så att man inte står med en försäkringspremie man inte klarar av/vill betala !!

Hälsningar
Ando Gunnarsson
Försäkringsansvarig
BMW Club Scweden

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Om man skulle komma undan billigt med en entusiastförsäkring så skulle ju alla ha det, så det passar inte så bra för en 750. I alla fall inte i mitt fall. Jag tycker om att hålla skicket osv, men jag vill inte vara begränsad på vissa saker. T.ex att jag inte får köra mer än 1000 mil/år. Då kan man lika gärna betala det som skiljer också.

//Schnitzer
Visa användare
225
zaharald
750iaL -92
520i -89
Har man inte ens råd att försäkra en 750 ska man nog överväga att köpa en helt annan bil, för man lär ju knappast ha råd att ge den det underhåll och den service som den är värd......!

Zaharald
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
zaharald: Så måste många lära sig att resonera. Man får faktiskt prioritera en del för att få det att gå ihop.

//Schnitzer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.