|
|
|
|---|---|
| Hej jag undrar om en 325a har något att sägga till om mot en Gammal supra? dom har ju ungefär samma hstkraffter orginal eller? men supran har ju en 3,0 turbo och bmw`n "bara" 2,5. någon som vet något om denna sak? | |
| Supran har 235 hästar om jag inte missminner mig. 325 har "bara" 170 eller 192. | |
| ok så det går ten så bra för bmw`n då.. jag funderar på vad man ska köppa.. jag vet iten vad jag vill ha. en Bmw är ju alltid enb Bmw. men dom kostar ju som en supra. det måste väll va billigare att trimma supran med eller? | |
|
Det räcker med ett bra chip så går Supran riktigt bra, men som sagt, någon BMW blir den ju aldrig... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| vad får man om man Chippar supran då? för bmw`n ger de ju nästan inget attt Chippa tydligen. men det är väll mer tacksamt att chippa en turbomotor. det bästa vorre ju att ha en preppad 325a E30 och köra ifrån dom där "Fast and the furios" bilarn. så dom får smaka på riktiga billar. men plonboken tror jag sägger nått annat.. | |
|
Det finns ju olika chip, men 30-50hk borde inte vara några problem. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Visst går Supran bättre med måttligt trim, men topplockspackningen skall vara ett ömt kapitel på trimmade MKIII Supror. Det är inte alltför sällan som det slutar med omplanad topp och då drar kostnaderna iväg. | |
|
Supran finns jo både med och utan turbo. Det e den samma motor (3.0) som sitter på dem båda. Och skillnaden i HK e minimal mellen en turbo och utan. Om jag komer i håg rätt så e det bara 20HK skillnad på pappret. Asså betyder detta att turbon kör med minimal ladtryck. Högst med en halv bar. Eftersom du lätt kan dra ladtrycket upp till 0.8-1,0 burde den spotta ut ca. 50HK extra. Jag hade en passat 1,8T trimmad till 214HK. Standars kör dem med 0,6bar men min körde med 1,2bar utan problem. Problemen dök upp i motorupphänget som inte tål allt det vridet (345Nm/210Nm som standard).. Och jag vet då inte hur kännslig supran blir över dem extra hästen... BMW..!! The rest is meanigless!! Länk |
|
| ok.. de har man inte hört att Suprorna brukar packa ihop. alla sägge baara att dom går dom fan och att dom e lätta och trimma. men då kanske de är bättre att köppa sig en 325a och försöka sig på en turbokonvertering. eller köppa en en turbomotor. vorre roligare att ha en riktig bil i stälet.. | |
| Den nya Supran är ju ruggigt stryktålig, men den gamla MKIII:an har en känslig topp, men kör du original så håller den säkert. | |
|
När vi nu pratar om Supra.. Vad e den nyaste supra man kan få..?? Jag tror att en 95'a e det senaste man kan få av en supra.. Har jag fel..?? BMW..!! The rest is meanigless!! Länk |
|
| jo den nya ja.. ingen pratar om den gamla nästan. den gamla värkar alla ha glömt. men Bmw E30? någon som kan glöma? den bille kommer alla fortfarande tycka är roliga. fast att dom har byggt nya M3 E46. som säker e strycktoliga. men men alltså hålle gammal suprorna om dom får veta att dom lever? | |
| Stalin: Det kan nog stämma, men jag vet att man kan köpa fabriksnya i Japan fortfarande och det är samma modell som introducerades 93. Motorerna i dessa är idiotsäkra. | |
|
Flåklypa; Jag trodde faktiskt att dem oxå hade tackat för sig med denna modellen i Japan... Vet du då ungefär vad det kommer att kosta om man skulle ta en med från Japan och går det att registrera den här i Sv..??? BMW..!! The rest is meanigless!! Länk |
|
| Ingen aning faktiskt. Det var ju snack om en ny Supra (och NSX) för ett tag sedan, inte minst med tanke på att Nissan hade sin 350 i lindan. Jag vet heller inte vilka motoralternativ som finns i Japan för tillfället, men det största problemet är väl att dom är högerstyrda :-/ | |
|
det e synd.. jag har undersökt och dem fås inte i USA heller.. Då hade man kunnat få en som var vänsterstyrd.. Jag kan inte se bort från alla dem möjligheter man får med den bilen.. men tyvärr e dem lite för gamla nu idag... Dem man kan få tag på... dem har oftast 7-8 år bakom sig... BMW..!! The rest is meanigless!! Länk |
|
| Stalin: Jag håller med. Det är en gammal bil, men håll ut, för en ny Supra kommer säkerligen. Som det ser ut idag så har Toyota ingen konkurrenskraftig "supersportbil". Man har lyckats etablera Lexus med hård marknadsföring och bra bilar under ett antal år nu och med den nya satsningen i F1, som säkerligen kommer att ge utdelning i resultatlistorna såsmåningom, så vill man nog ta del av den marknadsföringen i och med en ny Supra. Som världens tredje eller fjärde största biltillverkare (vet inte hur stor VW är nu) är man inte handfallna. Den som lever får se. | |
|
Hoppas inte att dem slår sönder bilen som nissan gjorde med sin ZX... 350; Sportsbil med 4 dörar.. lite för långt ute.. BMW..!! The rest is meanigless!! Länk |
|
|
Ja du har nog ingen chans med en e30 el e36 325 mot en supra mk3 (bägge org.) Supran gör 0-100 på 6,3sek om jag inte missminner mig. Detta tack vare ca 370 nm fett vrid. Gör man bara vid toppen och byter tex till en metallpackning (HKS säljer en som är ruggigt dyr; ca 2500:-) så håller den för hygglig trimmning. Att sen köra omkring med 1700kg klumpig toyota på vintern skulle jag aldrig vilja. (Kanska kan tänka mig att ha en som sommarbil dock) Du blir nog betydligt nöjdare med BMW:s väghållning och detaljkvalitet än med supra mk3:s dito... "To say no to BMW, is to say no to life." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.