AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
441

Sälja min 523i -96

DJ
13
DJC146
523i -96
Vad är rätt pris för denna pärla. Den är svensksåld, full servicebok, drygt 15 000 mil. ABS, Anstispinn, restvärme, multifunktionsratt, ej CD, elvärmda stolar, elhissar fram, lackkonserverad ( dec -02 ), farthållare.

Funderar på att byta upp mig till en 528...

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Om jag uppfattat dig rätt så saknar den även AC och då borde 80-85" vara det rimliga.

Mvh. Patric

Länk
DJ
13
DJC146
523i -96
Hej PJ, jag visste att jag glömde något. Visst har den AC, jag tror att den kallas den " stora klimatanläggningen ".

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Tyckte att det var skummt med restvärme och utan AC;) Det blir ju inte något jätte lyft i prisbilden. Men +5000:- gör det alla gånger samt en vidare kundkrets. Jag skulle nog prova med 95000:- med risk för att få pruta några lappar.

Mvh. Patric

Länk
Jag tror att du kan få ut 95-100kkr.
Kan passa på att fråga vad ni tror att min mors 523 -96 är värd:
Svensksåld, en ägare sedan ny, endast 6900 mil, manuell, stora kliman, multiratt, färddator, farthållare, 4x elhissar, CD/radio, helt orginal och verkligen välvårdad. Har fungerat problemfritt sedan ny.
Notera: Det är skillnad på restvärme (sitter i alla med ACC dvs nästan all bilar) resp latentvärmerbehållare (thermos) tillval

Nån stora kliman finns inte utan endast manuell värme (utan AC vanliga vred) samt klimatorn (ACC) ( dock finns ju tillvalen standluftung resp. standheizung)

prisbilden: tja strax under 100 resp strax över 100 för dom två nämda bilar
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
GM får jag förtydliga? Manuell styrning av luften som du beskriver fanns på -96. From 97 blev * Manuell AC standard på samtliga E39 oavsett svensksåld eller inte. Extremt få bilar såldes som svensksålda utan den obligatoriska komfortpaketet där bla Klimatautomatiken ingick tillsammans med fjärrstyrt larm, multifunktionsratt mm mm. Jag gissar på 110-120k för en svensksåld lågmilare. 15k mil till ca 100k.
Mvh
Asken
Asken: läste bara innantill i min bruxis till min -97a där förklaras ingående på svenska den snikna (har dock aldrig sett nån men ..) och där nämns inte AC ihopa med den alls, där av trodde jag att den inte fanns.... ( men du brukar ju ha koll så..)

Kan vara som du säger att låg milaren skall upp till 115 men inte mycket mer det är ju trots allt ( i värsta fall) en bil från sent -95 tidigt -96 så .....

130 på motorväg, en mänsklig rättighet!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.