|
|
|
|---|---|
|
Hej alla beemerfans jag har precis köpt min första bmw en 320i-95 och undrar nu lättaste och bästa sättet att dra högtalarkablar,lågnivå,strömkabel innuti bilen och hur man lossar t.e.xSkyddet under ratten, golvlisterna,baksätet mm HJÄLP MIG ni som kan.Tackar på förhand | |
| baksätet är eneklt att lossna, ryck i ytter kanten på sitt dynan rakt upp, (sitt med två "klämmer") sen är det bara att ta bort, rygg stödet sitter fast skruvat med en skruv i vardera sida,sedan lyfter du det rakt upp, det sitter en elelr två hakar på ryggstödet som hakas av närdu "kasar" det uppåt. dom andra sakerna finns redan beskrivna på forumet här, sök ... | |
|
Hej igen jag har sökt men hittar inget om hur man plockar ur resten av inredningen skriv gärna vad jag ska söka på. |
|
|
hm det vet jag inte. men ström kablen vet jag i alla fall. öppna motor huven och vid batteriet sitter det en bunte kablar som kommer ut från själva "bil chassit" skär ett litet hål i den och trä igenom kablen där. glöminte att täta med silicon efteråt bara. på insidan av bilen så dykel kablen upp vid handskfacket ( du måste öppna handskfacket för att se), på vänster sida. dra kablen längs "mitt konsolen", där handbroms m.m sitter. denna skruvar du loss genom att ta bort det bakre askkoppen och där ska sitte en elelr vå skruvar, led ner kablen under mattan på ett snyggt sätt och upp till baksätet. sen ska det sitta ett runt plåt hål i mitten av ryggstödet där du får karva ett litet hålför att komma bak till skuffen. säg till om denna beskrivning inte stämmer, inte gjort det på ettt ag så.... mk |
|
|
oj.. min förkylning har stigit upp i huvet, såg inte att du ägde en -95:a sorry, detta gäller bara på E30. hoppas jag itne förvirrat dig allt för mycke:) mk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.