AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.196

Förtsatt problem M5!

Sida 5 av 5
OK, tack "raggarn"

MVH
Andreas
Men åk till bmw å köp stiften. Kostar inte mycket mer där + att du slipper leta.
Co
129
CompuTerror
M5 3,6l, 1990
Japp... Bosch Y6DC heter dom. 108 kr styck ex moms på BMW

Länk
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Men då kostade ju bytet av ventilkåpspackningen c:a 900 inkl. material. resten var ju stift, felsökning Moms m.m.
900 är ju okej för den operationen.
Men jag gissar nog på stiften också, men din kåppackning kanske läckte och spillde olja på stiften.
computerror:

Funkar din bil ännu? Ska byta mina tändstift imorgon, sedan får vi se om det hjälper åt mig.... Korsar fingrarna.

MVH
Andreas
Co
129
CompuTerror
M5 3,6l, 1990
Javisst! Den funkar klockrent... Förutom att den går lite oroligt på tomgång numera... Fast den har inte lagt av en enda gång.
Eftersom jag bytte bakaxelbussningar också, så är det som en helt ny bil :)
körde lite ikapp med en -99ans M5:a igår kväll på nynäsvägen och det gick utmärkt :)

Kanske var så att eftersom jag hade problem förut med läckande kylare (Numera åtgärdat) så kanske packningen sprack pga värme någongång... (tur att inte topplockspackningen gick) och i sin tur tändstiften fick sig en stänkare...

Så lustigt bara att den blev liksom inte successivt sämre under så lång tid, sen 2 dagar innan jag lämnade in den blev den helt omöjlig!

Länk
Co
129
CompuTerror
M5 3,6l, 1990
Har du provat allt annat?
Att det var tändstiften tycker jag verkade vara den minst logiska förklaringen eftersom den inte betedde sig som att det var det förens de sista 2 dagarna

Länk
computerror:

Nu tror jag verkligen att jag börjar tro på att det är packningen. Stift nr : 6,5 badar i olja! Oljan är nästan över stiftet. De övriga stiften är torra. Kan knappast fungera så bra då stiftet badar i olja... Ska byta packningen och stiften nu så blir den säkert bra.

MVH
Andreas
Jag menar naturligtvis stift nr: 6 och 5.

MVH
Andreas
Co
129
CompuTerror
M5 3,6l, 1990
ok... vilken 'tur' Det blir lite billigare för dig iallafall :)

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.