|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Jag vet nu vad det är för fel... Ventilkåpspackningen... 4600:- att byta på BMW Solna... Som hittat! Länk |
|
|
Ventilkåpspackningen? Vad är det? -Dum som man är! MVH Andreas |
|
|
bayerischemotor: Ventilkåpspackningen sitter under den första kåpan på motor, du måste plocka bort plastkåpan över tändstiften samt tändstiften, sen är de bara att skruva bort alla kromade muttrar. När du fått bort ventilkåpan kommer du att se kammarna m.m. OBS!!! Om du nu nödvändigtvis måste lyfta bort ventilkåpan, så var noga med att du håller området rent, du vill inte ha ner en massa skit i motorn vettö. /// Riktiga motorer suger /// |
|
|
Hur kan ventilkåpspackningen vålla ett sådant problem som vi haft? MVH Andreas |
|
| Ja den vill jag också höra, hur kan den packningen orsaka dessa problem? Då borde alla få samma symtom om man skruvar av oljelocket när motorn är igång. | |
|
Hmm, 4600kr för att byta ventilkåpspackningen, jag hade då inte gett 4200kr för att byta detta (4xpackningar = ca 400kr)........ Det måste ju vara busenkelt. Mvh Patrik |
|
|
computerror: Alltså funkar din bil nu? MVH Andreas |
|
|
Hutlöst pris!! Den byter man själv på 20 min. Är du säker på att det var den dom mena? Kan inte fatta hur det kan kosta så mycket! Desutom så fattar ja inte hur en bil kan gå så dåligt med läckande ventilkåpspackning????? Min gjorde inte det å den läckte mycket. Om man lyfter på oljepåfyllningslocket så ska motorn ioförsäj gå lite ojämt om den är tät i övrigt. men men. Tror tyvärr inte felet ligger där. |
|
|
Den funkar ju nu... Jag lämnade in bilen i tron att det skulle vara någonting enkelt som en tempgivare eller ett relä (Skulle ändå byta bussningar för bakaxeln... 4600:- kostade det för ventilkåpspackningen (+nya tändstift) och 2600 för bakaxelbussningarna... Länk |
|
|
Ventilkåpa, Demontering och Montering/Tätning 864:- Tändstiftsbyte 629,80:- Felsökning 940:- Totalt Arbete Jobb: 2434,60:- Tändstift Y6DC 6 * 108:- (=648:-) Packning 232:- Packning 37:- Kåpa 6,40:- Tilläggsmaterial 182,60:- Totalt Material Jobb 1010,20:- Totalt Material+Jobb = 3627,40:- Sa lite fel.... 3600 alltså! Jag vete fan hur det kan bli dom symptomen, men nu funkar bilen... Länk |
|
|
fast iofs... moms på det också... Länk |
|
| Ok det är ju bra att den funkar nu. Men nog låter det skumt. | |
|
Då ska jag kolla min på direkten. MVH Andreas |
|
|
Och det kan inte varit tändstiften. MVH Andreas |
|
|
bayerischemotor: Lutar nog mer åt det ja. Computerror: Bytte inte du stiften? |
|
|
Ja, kan inte förstå hur det andra skulle kunna inverka.... Har märkt åtskilliga ggr, att BMW's service, lika som alla andra bilars, inte alltid funkar så bra. T.ex idag hade jag 520'an på 6.000mils oljebyte. Airbags lampan har nu lyst i drygt en månad, men jag tänkte att jag sparar det till oljebytet. Nå hur som helst så sade jag till då jag beställde servicen att aibagen också är kass. Idag vid servicemottagningen på BMW så sade (verkstadschefen) ja det var 6.000mils oljebyte + att du har nåt fel i airbagen. -Korrekt? -Ja, det är korrekt. Väntade en dryg timme sedan kom han till kafé't och sade att bilen är klar och aibagen är fixad. Satte mig i bilen, hann köra 30km, och då först reagerar jag på den jävla airbaglampan! I.o.m. den har brunnit så länge märkte jag den inte till först. Airbagen är fortfarande trasig. -Men inte tror jag dom glömmer den i räkningen! Helt absurt tycker jag. Det är ju trots allt märkes verkstad. Och idiot meken som fixade airbagen, vad har han då fixat? Eller måste han trycka på en reset knapp om airbagen, tycker då att han borde kommit ihåg det, senast då han fixade ut bilen från verkstaden. Men med stories som denna och många fler på minnet, tror jag inte så mycket på märkes verkstäder mera, inga andra heller för den delen. Jag är ingen mek själv precis, kan bara det vanliga som alla män kan om motorer, men jag brukar ha för avsikt att då jag gör nåt gör jag det ordentligt, speciellt om det handlar om service mot en andra part. MVH Andreas |
|
|
Jag håller med om att det låter skumt, men som sagt... den funkar och dom har gjort nästan allt jag bad dom om och inget mer... JAg bad dom släcka indikeringen att Halvljuset var paj, men det gjorde dom inte, men dom tog inte heller betalt för det... lite osäker iofs om dom verkligen gjort oljebyte i bakaxeln... eftersom jag bad dom att inte göra det... Eftersom jag nu betalt för det hoppas jag verkligen att det är gjort! Jag hade tänkt att byta tändstift själv när jag fick tillbaka bilen från verkstan... känns lite fel att betala för ett arbete man kunnat göra själv. Jag bad dom uttryckligen att ge mig kostnadsförslag på varför bilen inte gick, men dom bytte packningar och tändstift på eget bevåg... Resten skulle dom göra iofs. Länk |
|
| Ja det är synd att det inte går att lita på folk. Men jag har bara bra erfarenheter av bmw i karlstad. | |
|
Jag skulle nästan satsa mina pengar på stiften. Kan löna sig att kolla dem först. Vet någån vilka sorts stift det ska vara i bilen? (3,6l), så kan jag köpa dem färdigt, det lär ju inte vara sådana alla butiker har på hyllan. MVH Andreas |
|
| Jupp det ska vara Bosch Y6DC Är nog inte så svåra att hitta. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.